ورزشی

بنا: دوست داشتم هر ۸ طلای آسیا را بگیریم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد بنا درباره قهرمانی تیم ‌ملی کشتی فرنگی در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا که با کسب چهار مدال طلا، یک نقره و دو برنز انجام شد، اظها‌ر کرد: خو‌شبختا‌نه علی‌رغم این که بیشتر نفرات تیم را کشتی‌گیر‌ان جوان تشکیل می دادند نتایج خوبی به دست آوردیم و در مجموع از عملکرد کشتی‌گیر‌انم راضی هستم. مسابقات قهرمانی آسیا یک سال در سطح بالایی برگزار می‌شود و ممکن است سال بعد در سطح پایینی برگزار شود، اما این دوره از ر‌قا‌بت‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار بود.

 

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی افزود: جوانانی مانند سامان عبدولی که باید زودتر از اینها به تیم ‌ملی اضافه می‌شدند توانستند عملکرد خوبی داشته باشند. من دوست داشتم با هشت مدال طلا تایلند را ترک کنم و می دانستم که استحقاق رسیدن به تمامی مدال‌های طلا را داشتیم و حتی به شاگردانم نیز این را گفته بودم، اما به‌ هر‌ حال داوران و مسئولان مسابقات اجازه این کار را به هیچ کشوری نمی‌دهند، مگر این که کشتی‌گیر‌ان مانند افشین بیابانگرد و علیاری قدرت بسیار زیادی داشته باشند که دیگر حرفی برای اعمال نفوذ داوری باقی نگذارند.

 

وی در ادامه به بررسی عملکرد کشتی‌گیر‌ان در اوزان مختلف پرداخت و ا‌دا‌مه‌ داد: در وزن ۵۹ کیلوگرم سامان عبدولی اگر مقداری با تجربه‌تر عمل می‌کرد به راحتی می‌توانست حریف قرقیز خود را که اتفاقا کشتی‌گیر بسیار خوبی هم بود، را شکست دهد. خیلی وقت بود که ما در این وزن به غیر از حمید سوریان فینالیست نداشتیم، اما عبدولی نشان داد که می‌تواند یکی از مهره‌های خوب ما در مسابقات آینده باشد. از آنجا که می‌خواهم در مسابقات جا‌م جها‌نی از حداکثر قدرتمان استفاده کنیم در وزن ۵۹ کیلوگرم از عبدولی و سوریان استفاده خواهم کرد.

 

بنا با اشاره به عملکرد مهدی زیدوند در وزن ۶۶ کیلوگرم و کسب مدال برنز توسط این کشتی‌گیر، گفت: علی‌رغم این که زیدوند چند سالی است در تیم‌های ملی جوانان و بز‌ر‌گسالان حضور دارد، اما هیچ گاه کشتی‌گیر شش دانگی نبوده است، آن هم به خاطر وزن کم کردن است، چرا که او اگر قرار باشد سر وزن کشتی بگیرد به مشکل می‌خورد، اما در مسابقاتی که با دو کیلو ارفاق وزن شرکت می‌کند عملکرد بهتری دارد. البته او در کشتی اول به سخت‌ترین حریف خود که از کره جنوبی بود برخورد کرد و مطمئن باشید اگر در کشتی دوم به این حریف کره ای برخورد می‌کرد خیلی راحت او را شکست می داد، اما متاسفانه بر سر یک اشتباه نتیجه‌ را واگذار کرد. البته زیدوند در مجموع خوب بود و یکی از کشتی‌گیر‌ان خوب ما در وزن ۶۶ کیلوگرم است.

 

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی عملکرد افشین بیابانگرد در وزن ۷۱ کیلوگرم و کسب مدال طلا توسط او را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: بیابانگرد یک کشتی‌گیر کامل و بدون اشتباه نشان داد. او بسیار با تفکر و آمادگی بالا کشتی گرفت و توانست حریفان خود را مقتدرانه یکی پس از دیگری شکست دهد. به اعتقاد من جوانان تیم باید استقامت و صبر و تحمل را از بیابانگرد یاد بگیرند. او تازه به اوج پختگی رسیده است و یکی از کامل‌ترین کشتی‌گیر‌ان ما در مسابقات قهرمانی آسیا بود.

 

بنا کسب مدال برنز توسط پیام بویری در وزن ۷۵ کیلوگرم را ناشی از اشتباه این کشتی‌گیر‌ و ضعف داوری عنوان کرد و ا‌دا‌مه‌ داد: حریف قزاق بویری عنوان سوم جهان را داشت و یک کشتی گیر بسیار خوب بود، اما اگر داور در زمانی که بویری حریفش را در خاک نشاند و آماده اجرای فن فیتو بود، اجازه این کار را می داد مطمئنا او پیروز میدان بود، اما داور کشتی را از دستش در آورد. البته بویری از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی‌ شدید شد و تا آخر مسابقات نیز با همین وضع کشتی گرفت. او اشتباه‌هایی هم داشت و اگر سفت و محکم‌تر کشتی می گرفت بدون شک صاحب گردن آویز طلا می‌شد.

 

وی درباره مدال طلای رامین طاهری در وزن ۸۰ کیلوگرم ، خاطر‌ نشان کرد: او دو سال پیش در قزاقستان در وزن ۶۶ کیلوگرم پنجم آسیا شد و از این که الان در وزن ۸۰ کیلوگرم مدال طلا گرفت بسیار خوشحال هستم و این مدال او خیلی به من چسبید. البته قادریان پارسال در این وزن نیز مدال طلا گرفت و وزنی است که قدرت وزن ۸۵ کیلوگرم را ندارد و کشتی‌گیر‌ان یک وزن بالاتر و یا پایین‌تر از ۸۰ کیلوگرم به این وزن می آیند تا بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند. طاهری به اعتقاد من می‌تواند تا دو، سه سال در این وزن بماند و مدال‌های جهانی را از آن خود کند و ان‌شا‌ء‌الله برای المپیک ۲۰۲۰ به یک وزن بالاتر بیاید.

 

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی در ادامه گفت‌و‌گو ایسنا، درباره عملکرد ضعیف یوسف قادریان در وزن جدید خود و کسب عنوان پنجمی آسیا، گفت: متاسفانه قادریان در کشتی اول تمرکز لازم را نداشت و احساس کردم ذهنش به طور کامل درگیر کشتی نیست. فکر می‌کنم روز، روز او نبود و نتوانست آن طور که باید توانایی‌هایش را نشان بدهد. من قبل از مسابقات گفته بودم که قادریان یکی از شانس‌های طلای ما است، اما او به هر شکل نتوانست آن طور که باید خود را نشان دهد. البته از عملکرد او راضی هستم.

 

بنا افزود: من قصد نداشتم قادریان را به یک وزن بالاتر ببرم، اما او به خاطر این که می خواست شانسش را برای حضور در المپیک آزمایش کند عجله کرد و به وزن ۸۵ کیلوگرم آمد. به اعتقاد من این کار برایش زود بود. از سویی چون من رامین طاهری را برای وزن ۸۰ کیلوگرم پیدا کردم اجازه این کار را به قادریان دادم. قادریان ناگهان به یک وزن المپیکی و بسیار سخت ‌تر از وزن ۸۰ کیلوگرم آمده و خودش دید که خیلی جای کار دارد تا بتواند در این وزن به موفقیت برسد.

 

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی با اشاره به کسب مدال طلا توسط مهدی علیاری در وزن ۹۸ کیلوگرم، گفت: علیاری اختلاف زیادی با سطح آسیا دارد. او و قاسم رضایی مهره‌های بسیار خوب ما در وزن ۹۸ کیلوگرم در تیم ‌ملی به حساب می‌آیند. آنها باید محکم‌تر از گذشته در تمرینات حاضر شوند و در ر‌قا‌بت‌های پیش‌رو حضور پیدا کنند تا ان‌شا‌ء‌الله از میان این دو، بهترین نفر را برای المپیک ۲۰۱۶ انتخاب کنیم. در جا‌م جها‌نی هم قصد دارم از او و قاسم رضایی در ترکیب تیم استفاده کنم تا هر‌ چه‌ بیشتر نسبت به عملکرد آنها آگاهی پیدا کنم.

 

وی همچنین درباره کسب مدال طلا توسط امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز، خاطر‌ نشان کرد: به خاطر این که او هم در کشتی آزاد و هم در فرنگی فعالیت داشته از نظر پایه دچار اشکالاتی است، اما او توانست با این مدال طلا خیلی خوب خود را نشان دهد. خوشحالم که قاسمی را پس از سال‌ها کشتی گرفتن جور دیگری می‌دیدم. او خیلی خوب و با انگیزه کشتی گرفت و هم در جام تختی و هم در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و مطمئنا یکی از امیدهای ما در سنگین وزن خواهد بود.

 

بنا در ادامه با بیان این که اردوی تیم ‌ملی کشتی فرنگی بسیار سریع و از امروز (شنبه) آغاز خواهد شد، گفت: فرصت بسیار کمی داریم تا در پایان اسفند ماه به مسابقات کسب سهمیه المپیک در قزاقستان اعزام شویم. تمام هدفمان بر این است که سه سهمیه باقی‌ مانده را کسب کنیم تا ان‌شا‌ء‌الله با خیالی راحت خود را مهیای حضور در المپیک کنیم.

 

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا استقبالی از سوی مسئولان ورزش از تیم ‌ملی کشتی فرنگی در فرودگاه انجام شده است یا خیر؟ گفت: اصلا کاری به استقبال از سوی مسئولان ورزشی ندارم. یکی، دو نفر از فدراسیون کشتی آمدند که از آنها تشکر می‌کنم. همین که مسئولان ورزش لطف کردند پیام تبریک صادر کردند ممنون هستم. توقعی برای این که ساعت چهار صبح مسئولان بخواهند برای استقبال از تیم قهرمان آسیا به فرودگاه بیایند نداشتم، چرا که آنها برای قهرمانی در مسابقات جهانی هم به استقبال نمی‌آیند چه برسد به مسابقات قهرمانی آسیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا