سیاسی

دستگیری ۵۰۰ نظامی اماراتی درماب توسط مردم یمن

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین «علی الحوثی» از فرماندهان نظامی جنبش انصار الله در صنعا اظهار داشت: نیروهای کمیته‌های مردمی یمن با کمک ارتش این کشور توانستند حمله زمینی متجاوزان سعودی را دفع و پانصد نظامی اماراتی را در استان مأرب محاصره کنند.

وی افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی دستاوردهای بزرگی را در نبرد مأرب کسب کرده‌اند، به گونه‌ای که با تنگ کردن حلقه محاصره متجاوزان و مزدوران سعودی آنها را به وحشت انداخته‌اند.

الحوثی گفت: پیشروی‌های بی‌وقفه ارتش و کمیته‌های مردمی در استان مأرب طی ۲۴ ساعت گذشته در با کشته شدن بیش از هفتاد و سه تن از متجاوزان و مزدوران سعودی و انهدام ۱۶ نفربر، هشت خودروی زرهی، ۲ تانک همراه بود.

فرمانده انصار الله گفت: در وادی مخدره  و المشجح در دومین روز نبرد با مزدوران سعودی یک نفربر و دو خودروی زرهی متعلق به آنها منهدم شد و پیشروی‌ها ادامه دارد.

منابع نظامی دیگری هم گفتند پنج افسر اماراتی در تدارک یک عملیات نظامی برای شکست محاصره پانصد نظامی اماراتی و مزدورانی هستند که با تجهیزات نظامی زیادی در منطقه وادی قرواد،الملح و شرق فرضه در محاصره هستند.

این منابع افزودند: نظامیان اماراتی که دومین روز محاصره را پشت سر می‌گذارند دو گزینه پیش روی خود می‌بینند نخست اینکه تسلیم شوند یا مرگ را بپذیرند.

منابع مذکور گفتند: این در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی هر از گاهی نیز آنها را موشک باران می‌کند که منجر به تلفات سنگینی در صفوف آنها شده است.

«هاشم الاحمر» و «المقدشی»، سرکرده‌های مزدوران منصور هادی و شبه نظامیان حزب الاصلاح اختلاف جدی با یکدیگر پیدا کرده‌اند بخصوص پس از ناکامی آنها در پیشروی به سوی فرضه نهم، فرار از جبهه صرواح و عقب‌نشینی به سوی شهر مأرب، آن هم با وجود اینکه از پشتیبانی هوایی ائتلاف سعودی برخوردار بودند.

یکی از شخصیت‌های سرشناس مأرب گفته است افسران اماراتی از شکست‌های مزدوران خود به شدت به خشم آمده و آنها را به باد دشنام و نفرین گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا