سیاسی

جهان انفجار ترکیه را محکوم کرد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین به نقل از سایت شبکه الجزیره، به دنبال وقوع انفجار خودروی بمب گذاری شده نزدیکی مقر نظامیان ترکیه در آنکارا، پایتخت ترکیه که ۲۸ کشته و ۶۱ زخمی برجای گذاشت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اظهار داشت جنگ خود را با عاملان اینگونه حملات که تمامی مرزهای انسانی و اخلاقی را زیر پا می‌گذارند با عزمی جدی‌تر ادامه خواهد داد.

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر نیز ترکیه گفت که کشورش بدون هیچ گونه خشونت و عملیات تروریستی و بدون انحراف از روند عدالت و قانون از امنیت ملی خود حمایت خواهد کرد.

وی در بیانیه‌ای گفت: ترکیه از مبارزه علیه تمامی گروه‌های تروریستی عقب نشینی نخواهد کرد. کسانی که این حمله وحشیانه علیه ترکیه را صورت داده‌اند به اهداف خود نخواهند رسید.

معاون نخست وزیر ترکیه از جامعه جهانی خواست تا در کنار ترکیه ایستاده و این کشور را در مبارزه با تروریسم یاری کند و تنها به محکومیت کلامی اکتفا نکنند زیرا این موضوعی نیست که بتوان آن را تنها با کلمات محکوم کرد.

در همین حال کشورهای عربی، اروپایی، سازمان‌های بین المللی، روسا و مقامات سازمان ملل و اروپایی وقوع این انفجار تروریستی در آنکارا را به شدت محکوم کردند.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این انفجار اعلام کرد که آمریکا در کنار ترکیه خواهد ایستاد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز در بیانیه‌ای رسمی این انفجار تروریستی را محکوم کرد و بر حمایت کشورش از ترکیه تاکید کرد و به خانواده قربانیان تسلیت گفت.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز این انفجار تروریستی را محکوم کرد و گفت وی از شنیدن این خبر شوکه شده است و کشورش از ترکیه حمایت خواهد کرد.

فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس نیز در صفحه توئیتر خود انفجار آنکارا را محکوم کرد و آنرا وحشیانه خواند.

وزارت خارجه قطر نیز انفجار «جنایت کارانه» در آنکارا را محکوم کرد و بر همبستگی کشور قطر و موافقت کامل آن با تمامی اقداماتی که ترکیه برای مقابله با اقدامات جنایت کارانه‌ای که با هدف برهم زدن امنیت و ثبات این کشور صورت می‌گیرد تاکید کرد.

دبیر کل ناتو، کویت و بحرین نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای انفجار تروریستی در آنکارا را محکوم کردند.

فردریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و یوهانس هان کمیسر اروپایی امور توسعه در بیانیه‌ای مشترک ضمن محکوم کردن این انفجار اعلام کردند که در کنار ترکیه خواهند ایستاد.

وزیر خارجه ایتالیا نیز طی سخنرانی در یکی از نشست‌های برگزار شده در رم این انفجار تروریستی را محکوم کرده و نسبت به وقوع آن ابراز نگرانی کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا