شورای شهر

چرایی کاهش بودجه در اختیار قالیباف

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علیرضا دبیر در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری تهران ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به اشخاص حقیقی درخواست کرده بود که کمیسیون برنامه و بودجه این رقم را به ۴۰ میلیارد تومان کاهش داد. همچنین بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی اعتبارات پیش بینی نشده در اختیار شهردار در بخش سرمایه ای به ۸۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: ۱۵ میلیارد تومان نیز برای کمک به موسسات عمومی؛ ۴۰ میلیارد تومان برای پاداش های اتفاقی و ۳۵ میلیارد تومان برای اعتبارات پیش بینی نشده در اختیار شهردار در بخش هزینه ای پیشنهاد شده است.

دبیر سرجمع اعتبارات حوزه شهردار را ۲۱۱ میلیارد تومان دانست و گفت: هر سال بودجه در اختیار شهردار افزایش پیدا می کرد اما امسال این بودجه کاهش پیدا کرده است. سال بعد هم باید این اختیارات کمتر شود که شهرداری در چارچوب برنامه عمل کند. 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره ردیف های مربوط به پروژه نمایشگاه شهر آفتاب گفت: در سال جاری شهرداری قول داد با ۱۸۰ میلیارد تومان فاز اول این پروژه را به اتمام می رساند اما برای سال بعد باز هم ۸۰ میلیارد تومان خواسته اند ما کار کارشناسی کردیم و این رقم را به ۳۰ میلیارد تومان کاهش دادیم. شهرداری تهران برای تکمیل فاز یک این پروژه 

وی تاکید کرد: بودجه ۸۰ میلیارد تومانی پیشنهادی شهرداری برای احداث و توسعه شهر آفتاب به ۳۰ میلیارد تومان کاهش داده شده و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای نگهداری نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

دبیر یادآور شد: ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تملک املاک در ردیف های بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران گنجانده شده است. البته تملک باید در جهت ردیف های بودجه باشد وگرنه تصرف در املاک عمومی محسوب می شود. 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره اهداف انقباضی بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران توضیح داد: از اعتبار آسفالت معابر غیربزرگراهی از مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران ۳۰ درصد کاسته شده است. همچنین اعتبار مربوط به جداول و سنگدال ها؛ رنگ آمیزی و نورپردازی مناطق ۲۲ گانه نیز هر کدام ۳۰ درصد کاهش داده شد و با این صرفه جویی مقرر شد اعتبار لازم برای خرید بیمارستان کارکنان شهرداری تهران تخصیص داده شود.

دبیر عملکرد شهرداری منطقه یک درباره جداول را مطلوب دانست و گفت: در موردی دیدم که شهرداری منطقه یک جداول خارج شده را دوباره در پروژه دیگری به کار برده است و این اقدام خوبی برای صرفه جویی در هزینه ها است. 

وی اضافه کرد: ۱۸۸۸؛ ۱۳۷؛ روابط عمومی مناطق و ایثارگران در بودجه سال جاری ردیف نداشتند و از ردیف های مربوط به نورپردازی؛ جداول و … تامین اعتبار می شدند اما امسال روابط عمومی و ایثارگران برای اولین بار در تاریخ شهرداری دارای ردیف بودجه شدند. 

دبیر با بیان اینکه روابط عمومی مرکز هم تا سال گذشته ردیف اختصاصی نداشت؛ تصریح کرد: سال گذشته ۱۸۸۸ و ۱۳۷ را دارای ردیف اختصاصی کردیم و امسال در همه مناطق به روابط عمومی و ایثارگران ردیف بودجه اختصاص دادیم تا بودجه واقعی تر بسته شود.

وی در ادامه از مدیران شهرداری خواست جلسات کمیسیون محاسبات شهرداری را در سال ۹۵ ادامه دهند چرا که این جلسات برکت هستند و دقیق بسته شدن بودجه سال ۹۵ با کمک جلسات این کمیسیون اتفاق افتاده است. 

دبیر تاکید کرد: در سال ۹۵ اگر هر کدام از سازمانها؛ شرکتها یا مناطق شهرداری پروژه ای را بدون ردیف بودجه شروع کنند در اموال عمومی تصرف کرده اند و به دادگاه معرفی می شود. این قانون به منظور جلوگیری از شروع پروژه های بدون مجوز یا فاقد در شهرداری تهران است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا