سیاسی

۲۰ متخلف اداری ازوزارت جهادکشاورزی عزل شدند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین «مهدی خلج» از دوم بهمن ماه ریاست سازمان دامپزشکی کشور را بر عهده گرفته است. «محمدعلی مهرفرد» دوشنبه در نشست بررسی مشکل تولیدکنندگان و کارخانه های خوراک دام و طیور، افزود: برای جلوگیری از فساد اداری اقدام های لازم از سوی این وزارتخانه صورت می گیرد. مهرفرد گفت: هم اکنون دولت با مشکل مالی روبروست؛ بنابراین باید به فکر حل مسائل اقتصادی باشیم زیرا در غیر این صورت دورنمای بدی در انتظار ما خواهد بود. وی پیشنهاد کرد برای حل مشکل صنایع خوراک دام و طیور کارگروه هایی در بخش تنظیم بازار، صادرات، پشتیبانی فنی و دامپزشکی تشکیل شود.

رئیس موسسه تحقیقات مجلس: مجلس سازمان مبارزه با فساد تشکیل می دهد


«کاظم جلالی» گفت: یکی از مولفه های سرمایه گذاری های خارجی در ایران نبود فساد اداری است. بنابراین برای جذب سرمایه گذاری خارجی باید از بروز چنین مسائلی در کشور جلوگیری کرد. 
رئیس موسسه تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه فساد در سیستم اداری ما وجود دارد و این موضوع دامنگیر شده است. البته به شکل موردی با این فسادها برخورد می شود اما باید در این زمینه راهکار جدی اندیشید. 
وی اعلام کرد مجلس در نظر دارد سازمان مبارزه با فساد را تشکیل دهد.
رئیس موسسه تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم با سیاست های غلط اجرا شده در دولت های گذشته، زیر فشار قرار دارد و می خواهد مسائل را ریشه ای حل کند که این نیز به آمار و اطلاعات صحیح نیازمند است. به گفته جلالی مرکز پژوهش های مجلس آمار طبقه بندی و دقیقی از بخش کشاورزی ارائه کرده که وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم، آنها را دقیق و صحیح دانسته است.

رئیس اتاق ایران: مجلس آینده سیستم اقتصادی کشور را آزاد و رقابتی کند 


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این نشست گفت: اقتصاد کنونی و بیمار کشور صدها مانع ایجاد کرده است که انتظار می رود مجلس آینده سیستم اقتصادی کشور را آزاد، سالم و رقابتی کند. 
انتخابات دوره انتخابات ریاست جمهوری هفتم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود. «محسن جلال پور» افزود: اگر فضای اقتصادی کشور مناسب بود با مشکلات زیادی در زمینه محدودیت صادرات و تعرفه گذاری روبرو نبودیم. 
وی گفت: تشکل ها و نهادهای مدنی باید از طریق سیستم ماتریسی به شکل عمودی، افقی، بین المللی و کلان، مسائل صادرات و واردات را پیگیری کنند تا مشکل این بخش برطرف شود. نشست بررسی مشکل تولیدکنندگان و کارخانه های خوراک دام و طیور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد. 
پیش بینی شده است تا پایان امسال نزدیک به ۱۱۰ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید شود که سهم آن در تولید ناخالص داخلی و اشتغالزایی به ترتیب نزدیک به ۹.۵ و ۲۰ درصد است. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا