سیاسی

لغو مجدد صدور روادید اتباع ایرانی به گرجستان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین «کاخا کالادزه» معاون نخست وزیر و وزیر انرژی جمهوری گرجستان و مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون راههای گسترش روابط دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

سرمدی با بیان آغاز فصل جدیدی از مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری گرجستان در دوران پسا تحریم، به جغرافیای ویژه کشورمان و جمهوری گرجستان اشاره و آن را از جمله دلایل تعمیق روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف بر شمرد.

وی تصریح کرد: با مطالعه و طراحی دقیق و امکان سنجی متناسب با ظرفیتهای موجود، بخش حمل و نقل، ترانزیت کالا و نیرو و انرژی می‌تواند مورد توجه طرفین قرار گرفته و در اولویت همکاری‌های فی مابین قرار گیرد.

سرمدی در بخشی از اظهارات خود تاکید کرد: افزایش همکاری‌ها به رشد اقتصادی منجر و بهبود وضعیت اقتصادی به ثبات و امنیت و پیوندهای منطقه‌ای منجر خواهد شد.

قائم مقام وزیر امور خارجه از انجام دیدارهای رسمی مقامات دو کشور استقبال کرد.

در این دیدار کاخا کالادزه اظهارداشت: این اولین سفر من به ایران است و احترام خاصی به فرهنگ غنی ایرانیان قائل هستم چرا که فرهنگ و تاریخ مشترک تاثیر مثبتی بر روند تعاملات دو کشور دارد.

وی افزود: دیدار امروز همزمان با آغاز دوباره لغو روادید اتباع ایران در سفر به گرجستان می‌باشد. دولت گرجستان آمادگی و اراده جدی در گسترش همه جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران داشته و از همه ظرفیت خود در این مسیر بهره خواهد جست.

کالادزه از علاقمندی کشورش در تعمیق روابط در بخش‌های نیرو، انرژی و حمل و نقل کالا و توریسم سخن گفت و خاطرنشان ساخت: دیدارهای متقابل می‌تواند ابعاد نقشه راه را مشخص و اجرایی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا