سیاسی

نظر لاریجانی در خصوص شهدای مدافع حرم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علی لاریجانی یکشنبه شب در گردهمایی بزرگ خانواده شهدای مدافع حرم در حسینیه و مجتمع امام خمینی شهدای گلزار قم، ضمن تبارشناسی سه جریان مهم منطقه گفت: در سال‌های گذشته، جریانی در منطقه مربوط به جمهوری اسلامی ایران بوده که معتقد به حفظ وحدت امت اسلامی است و با تروریسم مبارزه می‌کند.

وی افزود: شهدای مدافع حرم به دلیل اینکه در موطن خود به شهادت نرسیدند شهدای غریبی هستند؛ البته هدف آن‌ها بزرگ بود و در پیشگاه اولیای الهی غریب نخواهند بود.

 

وی افزود: شهدا راه حق و حقیقت را روشن کردند و امروز به برکت مجاهدت و شهادت آنان شرایط تغییر کرده است و ان شاءالله شرایط بهتر می‌شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: راه امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای امت اسلام بهترین راه است و سبب سعادت، عزت و سرافرازی خواهد شد و برای خانواده‌های شهدا یک افتخار است که عزیزان آنان در مقابله با منافقین واقعی به شهادت رسیدند.

 

لاریجانی گفت: تروریست‌ها به جای اینکه با رژیم صهیونیستی مبارزه کنند به دنبال ایجاد تفرقه و کارهای تکفیری هستند.

 

وی ادامه داد: در دو دهه اخیر سه جریان مهم در منطقه حضور داشته‌اند، جریان اول مربوط به کشورهای قلدر به سرکردگی آمریکاست که به بهانه‌های مختلف حرکت نظامی در منطقه راه انداختند و به کشورهایی مانند افغانستان حمله کردند.

 

لاریجانی افزود: آمریکایی‌ها عنوان می‌کردند که در افغانستان به دنبال سرکوب تروریست‌ها و مبارزه با مواد مخدر هستند؛ این در حالی است که بعد از گذشت پنج سال از حمله آمریکا به افغانستان، تولید مواد مخدر در این کشور رشد کرده و جریان‌های تروریستی از بین نرفته و ثمره کار آنها جنگ زدگی در افغانستان بوده است.

 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به عراق نیز حمله کردند البته با سرافکندگی از این کشور خارج شدند زیرا ملتی که اهل مجاهدت باشد زیر بار حرف زور نمی‌رود و ملت رشید عراق ایستادگی کرد البته جریان جنگ طلبی یک آفت بود که عقب ماندگی به همراه داشت و باعث تقویت جریان‌های تروریستی شد.

 

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: در هر جایی که توسط بیگانگان ماجراجویی کنند و اشغالی انجام شود از دل آن، جریان تروریستی رشد می‌کند و در عراق نیز جریان تروریستی رشد کرد.

 

لاریجانی افزود: جریان دوم سال‌های گذشته در منطقه، به خاطر هوا و هوس برخی کشورهای منطقه بود که تروریست‌ها را در کشورهایی مانند عراق، سوریه، افغانستان، لیبی و یمن تقویت کرده است که در این موضوع هم جریان‌های وهابی بودند و هم غیر وهابی‌ها که به جان مسلمانان افتادند.

 

وی افزود: در اوایل قضایای سوریه برخی مسئولان کشورهای منطقه به ایران آمدند و ما به آن‌ها گفتیم شما به عنوان کشور مسلمان وظیفه دارید در جهت وحدت اسلامی کار کنید. مخصوصا در کشور سوریه که در صف مقدم مبارزه با صهیونیست‌هاست اما جواب وزیر خارجه کشور آنها این بود که خیلی نگران نباشید دو هفته دیگر کار در سوریه تمام می‌شود؛ ما به آن‌ها گفتیم تصور شما خام است به دلیل اینکه مردم سوریه را نمی‌شناسید، حال باید سوال کرد بعد از گذشت چهار سال آیا موضوع در سوریه حل شده است؟

 

لاریجانی ادامه داد: برخی وهابی‌ها عامل آوارگی مردم سوریه هستند، آنان مردم سوریه را به شهادت رساندند و با توجه به اینکه به اهداف خود نرسیدند در روزهای گذشته با توپخانه به سوریه حمله کردند که این برای آنان خجالت آور است زیرا مستقیما به تروریست‌ها کمک می‌کنند.

 

رئیس قوه مقننه افزود: داعش ۳۰ میلیارد دلار سلاح در اختیار دارد و حتی موشک تاو نیز در دست دارد که البته مشخص است این سلاح‌ها را چه کسی به جریان تروریستی داعش می‌دهد و همین حامیان نیز باعث ایجاد مشکل در لیبی شده‌اند.

 

لاریجانی گفت: در ملاقاتی که با پوتین داشتم وی اظهار کرد به یکی از کشورهای منطقه گفتم به چه دلیل پول می‌دهید که مردم را در سوریه بکشند، آنان به جان خودتان نیز می‌افتند، اما آن کشورها پاسخ تعجب آوری دادند و عنوان کردند الان کمک می‌کنیم و بعدا مقابلشان می‌ایستیم؛ چنین موضوعاتی جای تامل دارد که چگونه با مصالح کشورهای اسلامی رفتار می‌کنند.

 

وی افزود: یکی از مسئولان امنیتی منطقه گفت ما در جنگ صدام علیه ایران فقط ۴۰ میلیارد دلار به او کمک کردیم و به گروه‌های تروریستی شرق ایران نیز کمک کردیم که امری اشتباه بود؛ اما باید سوال کرد پس چرا هنوز به این قبیل کارهای خود ادامه می‌دهید؟

 

لاریجانی افزود: جریان سوم در سال‌های گذشته در منطقه مربوط، به جمهوری اسلامی ایران بوده که معتقد به حفظ وحدت امت اسلامی است و با تروریسم مبارزه می‌کند. از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی ما به فکر عظمت امت اسلامی بودیم و بین شیعه و سنی فرقی نگذاشتیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی‌ها در ابتدا سرزنش می‌کردند چرا ایران از سوریه حمایت می‌کند؛ اما مسئله ما دفاع از مقاومت بود البته از تقویت دموکراسی در سوریه نیز دفاع می‌کنیم و این موضوع را می‌دانستیم اگر سوریه به دست تروریست ها بیفتد آنان به جان مسلمانان می‌افتند.

 

لاریجانی افزود: امروز بعد از گذشت چهار سال بسیاری از کشورها اعتراف می‌کنند که عملکرد جمهوری اسلامی درست بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا