سیاسی

انتقاد پور محمدی از سازمان محیط زیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در گردهمایی سراسری مدیران سازمان حفاظت محیط زیست که در سالن همایش‌های پارک پردیسان برگزار شد ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س)، گفت: بحث محیط زیست بسیار مهم است؛ زیرا به حیات انسان بستگی دارد و حیات اصل و اساس هستی است و از این جهت اسلام به مساله حیات بسیار جدی پرداخته و هیچ چیز قابل مقایسه با حیات نیست.

 

وی افزود: وقتی صحبت از محیط زیست می‌شود یعنی اساس حقوق بشر و حقوق شهروندی؛ زیرا این حقوق در راس حیات انسان قرار دارد.

 

وزیر دادگستری یادآور شد: اکنون ماشین در خدمت از ببن بردن محیط زیست آمده است و اگر قبلا طوفان و الودگی بود اکنون کارخانه ها و تولید گازهای گلخانه ای و مشکلات منابع آبی و … را داریم. وقتی بشر با یک حرکت جمعی و با استفاده از ابزار ماشین و قدرت فزاینده و لجام گسیخته به جنگ محیط زیست می‌رود بسیار خطرآفرین است. در اینجاست که اصل بقا و عدم بقا و مشکلات زندگی مطرح می‌شود.

 

وزیر دادگستری افزود: وقتی آلودگی هوا در شهرهای بزرگ رخ می‌دهد مشکلاتی را برای ما ایجا می‌کند؛ از این جهت بحث محیط زیست در جوامع به خصوص جوامع صنعتی یک نیاز و ضرورت است.

 

پورمحمدی با تاکید بر اینکه دستگاه حفاظت محیط زیست مهمترین دستگاه نظارتی است، گفت: زمانی که در سازمان بازرسی کل کشور بودم تلقی‌ام این بود که سازمان محیط زیست مهمترین دستگاه نظارتی کشور است و از همان ابتدا هم پیشنهاد دادم که محیط زیست باید یک سازمان جامع باشد و سازمان‌های تصدی‌گری حق ندارند که مسئول مسایل محیط زیستی باشند.

 

وی افزود: مجلس باید به این فکر کند که ما یک سازمان محیط زیستی می‌خواهیم که مسئول آب و خاک و هوا و دریا و جنگل و مرتع باشد و همه این موضوعات باید در محیط زیست باشد. سازمان محیط زیست باید سازمان یافته‌تر عمل کند و این نیاز جدی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا