سیاسی

آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن و ثبت حماسه ای دیگر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین راهپیمایی ۲۲ بهمن همزمان در تهران و بیش از هزار بخش، شهر، شهرستان و همچنین در بیش از چهار هزار روستای کشور در حال برگزاری است.

این راهپیمایی در تهران نیز از مسیرهای ۱۰ گانه آغاز شده و راهپیمایان به سمت میدان آزادی در حال حرکت هستند و همه یک صدا شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد می زنند.
بیش از پنج هزار و ۲۰۰ خبرنگار ، عکاس و تصویربردار مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش خبری می دهند که از این تعداد دو هزار خبرنگار ، عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری داخلی و ۲۸۰ خبرنگار خارجی ( فقط در تهران ) و بیش از سه هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمامی استان های کشور به انعکاس حماسه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن می پردازند.
قرار است حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و لوئیس فراخان رهبر سیاهپوستان آمریکا در جمع راهپیمایی کنندگان ۲۲ بهمن تهران سخنرانی کنند.
همچنین در مراسم راهپیمایی۲۲ بهمن تهران از نمایندگان خانواده شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، هسته ای ، مدافعان حرم و جانباختگان مکه و منا و جانبازان و آزادگان تجلیل می شود و در پایان مراسم قطعنامه سراسری یوم الله ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ از تریبون مراسم قرائت خواهد شد.
مراسم گلباران مردم نیز توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان مراسم، انجام خواهد شد.
بیش از ۴۵۰ میهمان خارجی از ۲۸ کشور جهان که عموما از شخصیت های علمی، سیاسی و صاحب نفوذ کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، کرواسی، هلند و غیره، آفریقایی و آسیایی و آمریکا هستند به عنوان میهمان ویژه در راهپیمایی امروز تهران حضور دارند.
از جلوه های ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران این است که در مسیرهای ده گانه به ویژه در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی و از میادین صادقیه و فتح و سه راه فرودگاه تا میدان آزادی ، بیش از هزار و ۳۰۰ غرفه فرهنگی، هنری ، خبری ، امدادی و رفاهی و مشاوره رایگان حقوقی توسط وکلای حقوقدان نیکوکار، توسط تشکل های مردمی ، سازمان ها و نهادها برای بازدید مردم عزیز دایر شده است.
استقرار غرفه های محصولات تولیدی- صنعتی شرکتهای ایرانی که جلوه ای از خودکفایی و توانایی ایرانیان و بخشی از تجلی حماسه اقتصاد مقاومتی ایرانی سربلند است از دیگر جلوه های مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در پایتخت محسوب می شود. 
در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در تهران ماکت ماهواره بر سیمرغ، سفیر ، فجر ، طلوع و ماکت کاوشگر پیشگام و موشک عماد که جهانیان بویژه دشمنان انقلاب اسلامی را متعجب کرده است به نمایش گذاشته شده است.
قرار است در راهپیمایی امروز تهران از یک فروند پهباد جدید ایرانی به نام شاهد ۱۲۹ در حضور اقشار مختلف مردم رونمایی شود.
مسیرهای ۱۰ گانه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در تهران که از ساعت های اولیه امروز مردم انقلابی به سمت میدان آزادی تهران در حرکت هستند به شرح زیر است:
مسیر شماره یک: مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین (ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره سه: مسجد امام هادی (ع)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان سعید آیت الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره چهار: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره پنج: مسجد الجواد (ع)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره ۶: مسجد حضرت امیر (ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره هفت: مسجد المهدی (عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره هشت: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره ۹: مسجد جامع امام سجاد (ع)، خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی
مسیر شماره ۱۰: مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا