اجتماعی و فرهنگی

سفر نوروزی عتبات چقدر هزینه دارد؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محسن نظافتی در خصوص اعزام‌های نوروزی سازمان حج و زیارت گفت: اعزام‌های نوروزی بخشی از اعزام‌های دوره جدید هستند که از ۲۳ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه انجام می‌شود و تفاوت آن با اعزام‌های عادی افزایش ظرفیت اعزام است.

 

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: در روزهای عادی بین ۴۰ تا ۵۰ کاروان به عتبات اعزام می‌شوند که این تعداد در ایام عید به روزی بیش از ۱۰۰ کاروان می‌رسد. اگر هر کاروان را ۴۰ نفر در نظر بگیریم به عبارتی روزی ۴ هزار نفر اعزام می‌شوند و در کل اعزام‌های نوروزی این عدد به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد و در تلاشیم تا این ظرفیت را به ۱۲۰ هزار نفر برسانیم.

 

وی با اشاره به اینکه اعزام‌های دوره جدید از ۲۱ اسفندماه تا ۱۵ خردادماه ادامه دارد، افزود: با تلاش‌های صورت‌گرفته ظرفیت اعزام‌های نوروزی به بیش از دو برابر افزایش یافته و روزانه بیش از ۱۰۰ کاروان به عراق اعزام می‌شوند.

 

نظافتی در خصوص افزایش قیمت اعزام‌های نوروزی گفت: سازمان حج و زیارت بنای به افزایش هزینه سفر ندارد ولی برخی از هزینه‌ها مانند قیمت اتوبوس بین‌شهری افزایش پیدا می‌کند که همین افزایش هزینه در هزینه‌های زائر محاسبه می‌شود.

 

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته قرعه‌کشی انجام می‌شود، گفت: متقاضیان سفر به عتبات در بازه زمانی ۲۱ اسفندماه تا ۱۵ خردادماه سال ۱۳۹۵ می توانند از طریق سامانه http://atabat.haj.ir اقدام به پیش‌ثبت‌نام کنند.

 

در روز سه‌شنبه ۲۷ بهمن‌ماه پیش‌ثبت‌نام به پایان می‌رسد و متقاضیان می‌توانند از روز شنبه اول اسفندماه سالجاری نتایج قرعه‌کشی را در سامانه عتبات مشاهده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا