مدیریت شهری

عیدی شرکت مترو به تهرانی ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین هابیل درویشی در مراسم افتتاح ایستگاه میرزای شیرازی از خط ۳ متروی تهران که صبح امروز با حضور شهردار تهران، معاونین شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد با اشاره به اینکه مترو یک صنعت بعد از انقلاب است، اظهارداشت: امروزه متروی تهران از لحاظ کیفی بهتر از کشورهای اروپایی نباشد کمتر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون حدود ۲۰۰ کیلومتر مترو داریم که عمده کار آن در دهه گذشته صورت گرفته است.

درویشی با اشاره به ویژگی‌های ایستگاه میرزای شیرازی خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی این ایستگاه بین خیابان شهید بهشتی، تقاطع میرزای شیرازی و بین ایستگاه‌های فاطمی و بهشتی است و طول سکوی ایستگاه ۱۶۰ متر بوده و دارای ۲ ورودی است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی این ایستگاه از امروز بیش از ۳۰ هزار سفر در این ایستگاه صورت خواهد گرفت، گفت: امیدواریم باقیمانده ایستگاه‌های خط ۳ تا ۳-۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد و تا پایان ایستگاه‌های این خط روزانه یک میلیون سفر محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود همزمان با اسفندماه، تعداد سفرها در ایستگاه‌های مترو به ۴ میلیون سفر برسد.

درویشی همچنین به راه‌اندازی خط ویژه فرودگاه خبرداد و گفت: به زودی این کار انجام خواهد گرفت ضمن اینکه این خط با قطارهای ویژه به بهره‌برداری می‌رسد و خط ویژه فرودگاه به ۴ ترمینال خدمت خواهد داد و بیش از ۷۰ هزار سفر با این خط انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مراحل کار خط ویژه فرودگاه به پایان رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر در حال نصب پله‌های برقی این ایستگاه هستیم و تا قبل از عید فرودگاه مهرآباد را به عنوان عیدی به شهروندان خواهیم داد.

درویشی همچنین به تامین ۵۷ واگن قطار و اضافه شدن آن به واگن‌های قبلی خبر داد و گفت: این کار نیز در روزهای آینده عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه بیان داشت: ۲ پروژه خط ۶ و ۷ مترو نیز در اولویت کاری شهرداری قرار دارد و امیدواریم خط ۷ در سال ۹۵ و خط ۶ در سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد به طوریکه مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری بسیج شده‌اند تا این دو خط تا قبل از پایان مدیریت شهری در این دوره به بهره‌برداری برسند.

وی گفت: با اتمام این دو خط روزانه ۹ میلیون سفر در ایستگاه‌های مترو انجام خواهد گرفت.

درویشی با تاکید بر اینکه ۱۰۰ درصد کارها اعم از طراحی و برنامه‌ریزی و مطالعه ایستگاه‌های مترو توسط مهندسین داخلی انجام می‌گیرد، بیان داشت: در حال حاضر در تجهیزات ثابت بیش از ۸۰ درصد بومی‌سازی و در تجهیزات متحرک بیش از ۶۰ درصد بومی‌سازی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا