سیاسی

چراغ سبز باهنر به اصلاح طلبان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین چنانچه شورای نگهبان صلاحیت داوطلبی را که در مراحل قبلی مورد تایید قرار گرفته است رد کند، داوطلب می‌تواند حداکثر ظرف ۳ روز از تاریخ ابلاغ شورای نگهبان درخواست رسیدگی مجدد کند و شورای نگهبان باید ظرف ۷ روز رسیدگی و اعلام نتیجه کند.

 

شکایت داوطلبان در شورای نگهبان در تاریخ ۲۰ تا ۲۶ بهمن رسیدگی و سپس به وزارت کشور اعلام می‌شود.

 

 

تشریح روند شکل‌گیری لیست واحد اصولگرایان

 

 

غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اعلام لیست ۳۰ نفره نامزدهای اصولگرا در تهران گفت: بنای ما در تنظیم فهرست حذف کسانی که در مجلس به عنوان رهروان فعالیت می‌کنند، نیست.

 

حضور اصلاح‌طلبان را در مجلس تهدیدی برای نظام نمی‌دانیم

 

 

محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم گفت: اگرچه اصلاح‌طلبان به عنوان حزب رقیب، تهدیدی برای اصولگرایان محسوب می‌شوند اما اصلاح طلبانی که به مجلس می‌آیند و رأی می‌آورند را به هیچ وجه تهدیدی برای نظام نمی‌دانیم.

 

باهنر یادآور شد: در بین اصولگرایان شاید ۳ یا ۴ گرایش جدی وجود داشته باشد کما اینکه در بین اصلاح‌طلبان هم گرایش‌های مختلفی هست که چون خط و مرزشان مشخص نیست آدم‌ها ممکن است خیلی راحت از این جریان به آن جریان منتقل شوند، بنابر این تعهدات حزبی و تشکیلاتی معمولا تعهدات قرص و محکمی نیست.

 

 

یک عضو حزب کارگزاران تأیید صلاحیت شد

 

 

پروانه مافی عضو حزب کارگزاران از تأیید صلاحیت خود از طرف شورای نگهبان در حوزه انتخابیه تهران خبر داد.

 

دانشجویان قشر دغدغه‌مند در انتخابات هستند

 

 

محمدرضا متقی عضو انجمن اسلامی پیشرو دانشگاه تربیت مدرس، گفت: دانشجویان با شور و شعور در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و جزء قشر دغدغه‌مند جامعه هستند.

 

وی اظهار کرد: دانشجویان و به طور کلی قشر جوان به دلیل نگاه ‌آرمان‌گرایانه‌ترشان به جامعه، در برهه‌های حساس بهتر از اقشار دیگر نقش خود را ایفا می‌کنند. انتخابات سال ۹۴ نیز می‌تواند یکی از همین برهه‌های تاریخی باشد که دانشجویان در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

 

کمیته‌های ستاد انتخابات در چارچوب قانون وظایف خود را انجام ‌دهند

 

 

ایوب رحیمی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین و معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: کمیته‌های ستاد انتخابات در چارچوب قانون وظایف خود را انجام ‌دهند.

 

وی افزود: از تعداد ۱۵۳ نفر ثبت‌نام کنندگان کاندیداتوری نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۸۳ نفر تائید صلاحیت شدند و لیست نهایی کاندیداها بعد از ۲۶ بهمن و پایان مهلت رسیدگی به اعتراضات از طریق آگهی به اطلاع مردم می‌رسد.

 

 

عملکرد ناظران و مجریان انتخابات بر میزان مشارکت مردم موثر است

 

 

جعفر قادری نماینده اصولگرای مجلس عملکرد مجریان و ناظران انتخابات در رعایت بی‌طرفی را در تشویق و ترغیب مردم به مشارکت بیشتر در انتخابات موثر دانست.

 

قادری با بیان این‌که «افراد نباید به سادگی از کنار انتخابات عبور کنند یا با صندوق‌های رأی قهر کنند» خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری گفتند اگر کسی نظام را هم قبول نداشته باشند باید در انتخابات مشارکت کند چرا که در این صورت نمایندگانی انتخاب می‌شوند که با پشتوانه بهتری می‌توانند در آینده انقلاب ایفای نقش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا