اجتماعی و فرهنگی

خبر خوش برای متاضیان وام های مختلف

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدرضا مودودی با بیان این‌که مشوق‌های صادراتی در دو بخش تسهیلات نقدی و غیرنقدی اعطا می‌شود، اظهار کرد: مشوق‌های نقدی در قالب ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد که تمام مسیر آن از جانب سازمان توسعه تجارت طی شده است؛ به‌طوری که موافقت‌نامه‌های لازم بین این سازمان و بانک توسعه صادرات به عنوان بانک عامل و سازمان برنامه‌ریزی کشور منعقد شده اما اعتبار لازم هنوز از جانب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اختصاص نیافته است.

 

وی افزود: اگر تامین اعتبار تسهیلات بانکی تا آخر سال صورت گیرد تمام کسانی که در سال ۱۳۹۴ درخواست وام کرده بودند، در ازای انجام فعل صادرات، حتما مشمول اعطای وام قرار می‌گیرند.

 

مودودی در تشریح مشوق‌های صادراتی غیرنقدی تصریح کرد: مشوق‌های غیرنقدی در قالب ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت آموزش، کارگاه‌های تخصصی و ایجاد زیرساخت‌ها مخصوصا در خطوط حمل‌ونقل هوایی یا دریایی اختصاص یافته است که قرار‌دادهای مربوطه در بخش حمل‌ونقل، مانند ایجاد خطوط منظم کشتیرانی به آستاراخان در شمال و در جنوب نیز خطوط منظم کشتیرانی به عمان ایجاد و یا در دست احداث است.

 

معاون سازمان توسعه تجارت با اشاره به این‌که استقبال از بخش خصوصی علی‌رغم اختصاص مشوق‌های صادراتی و تلاش‌های سازمان توسعه تجارت جهت ایجاد بستر برای حضور در بازار‌های جدید و با ظرفیت مناسب دلسرد کننده بوده است، گفت: برای ایجاد بازار هدف علاوه بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل بحث حضور در نمایشگاه‌های موجود برای کسب بازار را در دستور کار داشتیم و حتی در این نمایشگاه‌ها هزینه‌های غرفه‌ها را نیز متقبل می‌شدیم ولی از طرف بخش خصوصی واقعا کم‌لطفی صورت می‌گیرد.

 

وی اظهار کرد: حتما باید در انجام برنامه‌ریزی‌ها میزان استفاده و بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایجاد شده مورد بررسی قرار بگیرد ولی شاهد هستیم که این بهره‌برداری در طرح‌های توسعه‌ صادرات به نحو احسن صورت نمی‌گیرد. به عنوان مثال وقتی بعد از یکسال درخواست از سوی بخش خصوصی خطوط کشتیرانی منظم به آستاراخان راه‌اندازی شد، بهره‌برداری واقعی آن کمتر از سه درصد بوده که این عدم استقبال ما را دلسرد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا