اجتماعی و فرهنگی

توضیحات قالیباف در خصوص انتقال زندان اوین

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدباقر قالیباف صبح امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از تقاطع های غیرهمسطح بلور ارتش با اتوبان های شهید صیاد شیرازی و امام علی (ع)، طی سخنانی در جمع خبرنگاران به اهمیت احداث این پل‌ها اشاره کرد گفت: بزرگراه‌های امام علی (ع)، شهیدصیاد شیرازی، ارتش و محور اوشان با هم تقاطع پیدا کرده‌اند که به همین جهت مجموعه ۱۰ پل به صورت زیر گذر و روگذر برای تامین دسترسی‌های شرقی – غربی، جنوب به غرب و غرب به شرق طراحی و احداث شد.

وی با اشاره به سختی‌های پیش رو برای طراحی این مجموعه پل ابراز داشت: این پروژه از آن جهت منحصر به فرد است که از هر سه روش ساخت پل برای آن استفاده می‌کنیم، به نحوی که هم  سبک بتن در مسیر شهید صیاد شیرازی، هم  روش سگمنت‌ها همانند پل صدر و هم روش کامپوزیت برای پل شرقی – غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته قالیباف در طراحی‌ها، مهندسی ارزش و نوع نیازها برای دسترسی شهرک‌های متعدد اطراف این پروژه طراحی‌های خوبی صورت گرفته که امروز بخشی از آن مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

شهردار تهران بیان داشت: پلی که امروز به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت، عمدتا مسیر شرقی –  غربی را برقرار می‌کند که از اهمیت زیادی برای کاهش بار ترافیک برخوردار است. امیدوارم تا پیش از مهر ماه و آغاز سال تحصیلی آینده بتوانیم هر ۱۰ پل را افتتاح کنیم.

وی هزینه مجموعه پروژه برای ساخت این ۱۰ پل را حدود ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: البته واقعا شرایط اقتصادی، شرایط سختی است و در اثر رکودی که در شهر وجود دارد، این فشار به شهرداری نیز وارد می‌شود اما همه تلاش ما این است تا در پروژه‌هایی مثل توسعه مترو، منطقه ۱۲ و اینگونه پروژه‌ها وقفه‌ای اتفاق نیفتد؛ در این میان صبر و حوصله پیمانکاران، مدیریت شهری و مردم را نیاز خواهیم داشت تا این پیچ سخت را هم پشت سر بگذاریم.

قالیباف در پاسخ به سوالی درباره علت تغییر نام ایستگاه متروی شهدای رسانه به ایستگاه جهاد، گفت: طبق قانون نام گذاری ها بر عهده شورای اسلامی شهر تهران است و پیشنهاد ما نیز به طور روشن نام گذاری این ایستگاه با نام شهدای رسانه بود؛ اما نظر دوستان در شورای شهر این بود که به دلیل آنکه این ایستگاه از قبل به نام میدان جهاد شناخته می شده است، آن را به نام میدان جهاد نامگذاری کنیم و ایستگاه مناسب دیگری به نام شهدای رسانه باشد. به همین جهت حتما نام یکی از ایستگاه های مترو را به نام شهدای رسانه خواهیم گذاشت.

شهردار تهران در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در منطقه ۱۲ پرداخت و اظهار داشت: امور مربوط به منطقه ۱۲ طبق همان برنامه ای که در حوزه انضباط شهری طراحی شده، پیش می رود. به نحوی که در حوزه آسیب های اجتماعی، جمع آوری معتادان در سطح شهر تهران انجام شده و خصوصا خانم های آسیب دیده جمع آوری شده اند. در کنار این، رقم قابل توجهی از آقایان نیز جذب شده و به کمپ ها رفته اند که اولین گروه آن ها برای توانمندسازی وارد مجتمع های توانمند سازی می شوند.

وی با بیان اینکه در مسایل مربوط به منطقه ۱۲ از همه تجربه ها و متخصصان استفاده شده است، گفت: در حوزه کالبدی نیز کارهای مربوط به پارک شهید هرندی حتما به عنوان یک پارک خیلی خوب  انجام می شود تا در بهار سال آینده بهترین پارک شهر را در مجموعه شهید هرندی داشته باشیم.

شهردار تهران ادامه داد: اقدامات در حوزه کالبدی، احیای بافت فرسوده، توجه به مردم، ارایه خدمات جانبی و خدمات شهری نیز در منطقه ۱۲ درحال انجام است و تامین روشنایی معابر نیز به بهترین شکل ممکن پیش می رود. به نحوی که مردم در هر فصل، تحول را در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، کالبدی و خصوصا توجه به میراث فرهنگی منطقه ۱۲ خواهند دید.

وی درباره تغییر طرح تفصیلی منطقه ۱۲ نیز عنوان داشت: روز دوشنبه هفته جاری تمامی اعضای کمیسیون ماده ۵ در مدرسه متعلق به کودکان کار حضور داشتند و تصمیم بر آن شد تا به طور کامل طرح آنجا متحول شود؛ در این زمینه طرح مربوط به محله هرندی به عنوان نمونه طراحی شد و مورد تایید اعضای کمیسیون قرار گرفت و قرار شد کارگروه تا قبل از سال در طرح تفصیلی محلات سیروس، تختی، عودلاجان، هرندی و همه محلات منطقه ۱۲ یک بازنگری اساسی انجام دهد.

شهردار تهران همچنین درباره احداث و بهره برداری از ساختمان مرکزی دیوان عدالت اداری نیز تاکید کرد: هم اکنون مجموعه بخش های اداری شهرداری تهران بیش از ۵۰۰ ساختمان در سطح شهر تهران دارند که در حوزه سازمان ها، معاونان و ادارات کل پراکنده هستند؛ یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی ما آن است که همه این بخش را در یک نقطه و اطراف پارک شهر متمرکز کنیم چرا که ساختمان مرکزی شهرداری در آنجا قرار دارد و اولویت ما نیز منطقه ۱۲ است.

وی افزود: در این محدوده ساختمان دیوان عدالت اداری از جمله ساختمان های جدی و ساختمان روزنامه اطلاعات از جمله ساختمان های بزرگ به شمار می روند. به اضافه اینکه ملک ساختمان دیوان عدالت اداری متعلق به شهرداری و ساختمان آن متعلق به دیوان عدالت اداری بود. در کنار این موضوع دیوان عدالت اداری نیز به دنبال ساخت و ساز جدیدی بود.

قالیباف ابراز داشت: ما معتقد بودیم ضرورتی ندارد که دیوان عدالت اداری در مرکز شهر باشد. چرا که اکثرا کسانی که به دیوان عدالت مراجعه می کنند، از شهرستان ها به تهران می آیند و تردد در شهر برای آنها مشکل است. همچنین با توجه به آنکه با کمبود تمرکز مراکز اداری در منطقه ۵ روبرو بودیم، در سه سال قبل توافق کردیم تا ساختمان دیوان عدالت اداری به صورت تهاتر در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری نیز ساختمان دیگری برای آنها بسازد که این ساختمان جدید امروز افتتاح شد.

شهردار تهران در پایان به موضوع زندان اوین نیز اشاره کرد و گفت: توافقات زیادی در حوزه های زندان اوین داریم تا بتوانیم زودتر کار انتقال  این زندان را انجام دهیم. امروز هم خدمت آیت الله آملی لاریجانی این موضوع را گفتیم و مطمئن هستم در این دوره مدیریتی شهرداری و قوه قضائیه، شاهد آن خواهیم بود که زندان اوین را با همکاری و عنایت ویژه رئیس قوه قضائیه در جریان تهاترها و همکاری ها، به یک موزه و پارک برای شهر تبدیل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا