ورزشی

هاشمی:در مسائل تیم امید دخالت نداشتیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  کیومرث هاشمی در حاشیه تجدید بیت با آرمان‌های امام خمینی (ره) درباره کسب پنج سهمیه المپیک توسط تیراندازی، بیا‌ن‌ کرد: حدود هفت سال پیش که هاشمی برنامه‌های بلند مدت خود را اعلام کرد پیش‌بینی کرده بود برای المپیک برزیل پنج سهمیه بگیرند که خوشحال هستیم در بخش سهمیه‌ها به برنامه‌های خود رسید. با وجود کمبودهایی که سد راه فدراسیون‌ها وجود دارد کار بسیار بزرگی انجام شد و چهار سهمیه در بخش بانوان و یک سهمیه نیز در بخش آقایان به دست آمد که نسبت به دوره قبل دو سهمیه افزایش داشتند.

 

هاشمی درباره واریز بودجه جدید فدراسیون‌ها، گفت: تا روز دوشنبه بودجه خوبی به فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون‌های المپیکی واریز می‌شود تا بخشی از مشکلات آنها حل شود چرا که در مورد تکواندو، کشتی و و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی و همچنین پارالمپیک تصمیم داریم که بودجه آنها را به مرز ۸۵ درصد برسانیم و مابقی فدراسیون‌ها را تا مرز ۷۵ درصد پرداخت کنیم.

 

او افزود: البته درباره پرداخت بودجه هم باید بگویم که ما دو بودجه را پیش‌بینی کرده‌ایم. یک بودجه‌ای که از سوی دولت پرداخت می‌شود و دیگری درصد کسب درآمد از طریق اسپانسر داریم. این ۷۵ درصد بودجه دولتی بوده که در تفاهمنامه آمده است.

 

رییس کمیته ملی المپیک همچنین گفت: آقای نوبخت در تسریع کار کمک کرد که از نوبخت و خزانه داری تشکر می‌کنیم. هر چند که در ردیف فدراسیون‌ها شش میلیارد باقی‌ مانده و در نامه‌ای به نوبخت خواستیم که آن بخش را هم بدهند تا میزان پرداختی فدراسیون‌ها را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

 

وی در ادامه درباره ناکامی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل امید در مرحله مقدماتی کسب سهمیه المپیک، تصریح کرد: در بحث سرمربی اعتقاد دارم که فدراسیون فو‌تبا‌ل باید استقلال خود را حفظ کند و ما به هیچ وجه نه تنها در فو‌تبا‌ل،‌ بلکه در هیچ رشته‌ای در مسائل داخلی آنها دخالت نکردیم. حتی در کمیته‌ مربیان خارجی که در مجموعه وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد حضور پیدا نکردیم چون اعتقاد داریم نباید در مسائل آنها دخالت کنیم و خودشان باید تشخیص دهند و پاسخگو باشند. در مبحث فو‌تبا‌ل گزینه‌هایی را مطرح کردند و اختیار با فدراسیون است. کفاشیان گفت مسئولیت شکست را قبول می‌کنم.

 

وی ا‌دا‌مه‌ داد: در سنوات گذشته تیم فو‌تبا‌ل نتوانست به المپیک راه یابد ، اما در این دوره ظرفیت زیادی داشت، اما در مرحله حذفی ر‌قا‌بت سخت و سنگینی با ژاپن داشت. در دوره بعد هم اگر فو‌تبا‌ل در المپیک حضور داشته باشد تمام حمایت خود را می‌کنیم.

 

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان رییس کمیته ملی المپیک نظرش برای سرمربیگری تیم امید حسین فرکی بوده است، تصریح کرد: بعد از این که بحث مربی خارجی به آن شکل منتفی شد، نظر ما را گرفتند که ما هم گفتیم نظرمان، نظر فدراسیون فو‌تبا‌ل است، اما اگر نظر مشورتی بخواهید بدهیم گزینه‌ای مثل حسین فرکی می‌تواند خوب باشد که گفتند با او صحبت کرده‌اند اما نیامده است. من نیز با فرکی صحبت کردم و او به دلیل مشغله‌هایی که با تیم سپاهان داشت عذرخواهی کرد. ما هم گفتیم که تصمیم نهایی با دوستان است و از هر کسی که انتخاب شود دفاع می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا