اجتماعی و فرهنگی

مهمانی لاله‌ها فردا برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌هایی که برای دهه مبارک فجر در مدارس پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: ستادهای مربوط به دهه مبارک فجر از ۲ ماه قبل در وزارت آموزش و پرورش آغاز به کار کرد و دستورالعمل اجرایی دهه فجر به استان‌های کشور ابلاغ شد.

وی افزود: ستادهای دهه فجر در ۱۰۵ هزار مدرسه کشور تشکیل شده است و چهار تشکل دانش‌آموزی شامل «سازمان دانش‌آموزی»، «سازمان جوانان جمعیت هلال احمر»، «سازمان بسیج دانش‌آموزی» و «اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان» فعال شدند و مدیران مدرسه و اعضای انجمن اولیا و مربیان عضو این تشکل‌ها هستند.

علی‌اکبرزاده با بیان اینکه توصیه شده تا فعالیت‌های مربوط به دهه فجر با محوریت دانش‌آموزان انجام شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی انجام فعالیت‌های مربوط به گرامیداشت دهه فجر در داخل مدرسه توسط دانش‌آموزان پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: نخستین برنامه آموزش و پرورش در دهه مبارک فجر مربوط به حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونان وزارتخانه، دانش‌آموزان و فرهنگیان در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) بود که تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های امام راحل انجام شد.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری «مهمانی لاله‌ها» در تمام شهرهای کشور، گفت: دانش‌آموزان در روز پنجشنبه ۱۵ بهمن ماه با حضور در مزار شهدای تمام شهرها و شهرستان‌های کشور ضمن گلباران و عطرافشانی مزار شهدا، مراسم ویژه‌ای نیز خواهند داشت.

علی‌اکبرزاده با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ‌ماه، عنوان کرد: در تمام ۷۵۰ منطقه آموزشی کشور در روز ۲۲ بهمن ماه گروه‌های سرود ۱۳۵۷ نفری شکل خواهد گرفت و دانش‌آموزان به اجرای سرود خواهند پرداخت و در تهران نیز دانش‌آموزان در میدان آزادی گروه سرود ۲۲ هزار نفری را تشکیل خواهند داد.

وی افزود: در مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن دانش‌آموزان پیشتاز و فرزانه حضور خواهند داشت و جمعیت جوانان هلال احمر با برپایی چادر، آمادگیی خود را اعلام می‌کنند.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه مهمی که امسال در مدارس در خصوص دهه فجر انجام می‌شود، اظهار کرد: «کرسی‌های آزاد اندیشی و بحث‌های پیرامون انقلاب» از برنامه‌های مورد توجه در مدارس به مناسبت دهه فجر است که با دعوت از صاحب نظران و افرادی که در زمان انقلاب در صحنه حضور داشتند سخنرانی‌هایی انجام و به سؤالات دانش‌آموزان در خصوص انقلاب پاسخ داده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا