مدیریت شهری

اعتراض مردم حکیمیه به ایجاد مراکز نگهداری معتادان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رحمت الله حافظی  در مورد اعتراضات مردم محله حکیمیه نسبت به عدم ایجاد مراکز نگهداری معتادان پایتخت و ایجاد کمیته‌ای سه نفره از سوی شهرداری، شورا و مجلس شورای اسلامی برای بررسی این موضوع گفت: موضوع مورد اعتراض اهالی حکیمیه، ایجاد مرکز توانمندسازی معتادان بهبهود یافته به اسم مراکز (بهاران) است.

 

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های شهرداری تهران قرار است افراد معتاد پس از ترک اعتیاد به مراکز بهاران منتقل شوند تا مراحل توانمدسازی را طی کنند، افزود: توانمندسازی افراد بهبود یافته، سه تا شش ماه زمان می‌برد و قرار است در این مراکز آموزش‌های لازم را برای بازگشت مجدد به جامعه فرا گیرند.

 

حافظی با بیان اینکه ایجاد مرکز بهاران در هر منطقه شهرتهران پیش بینی شده است، گفت: براساس برنامه‌های موجود ساختمان بهاران پس از اتمام دوره مهارت آموزی در اختیار مردم محله قرار خواهد گرفت تا آنها نیز بتوانند از امکانات این مجتمع‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

 

حافظی با بیان اینکه بهبهودیافتگان مستقر در مراکز بهاران به هیچ عنوان با محیط بیرونی ارتباط ندارند، افزود: ایجاد مراکز حرفه آموزی معتادان بهبودیافته برای برخی از اهالی محله حکیمیه موجبات نگرانی را فراهم کرده است چراکه تصور می‌کنند قرار است محله شان به پاتوق معتادان بدل شود و به نظر می‌رسد اگر معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری پروسه فعالیت این مراکز را به مردم توضیح می‌داد این مشکلات ایجاد نمی‌شد.

 

وی افزود: جلسه‌ای در مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور برخی از اعضای شورای شهر، عده ای از شورایاران و.. در مورد رسیدگی به این اعتراض برگزار و مقرر شد معاونت فرهنگی واجتماعی نسبت به مجاب و اقناع سازی اهالی اقدام کند، اگر اینگونه نشد به نظر می‌رسد این موضوع نیاز به بازنگری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا