شورای شهر

واکنش رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به سفر چین زاکانی

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تهران ۴ میلیون خودرو و یک میلیون موتور تردد دارند و روزانه ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار سفر کامل و ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار پاره سفر انجام می‌شود.

به گزارش شوراآنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی در شورای توسعه تجارت بین الملل ccpit گفت: تهران به عنوان پایتخت ایران با مساحت ۷۳۰ کیلومتر مربع و ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت همچون چین دارای قدمتی چند هزار ساله است.

وی با اشاره به تعداد وسایل نقلیه خودرویی و موتوری که در سطح شهر تهران تردد دارند، تأکید کرد: در تهران ۴ میلیون خودرو و یک میلیون موتور تردد دارند و روزانه ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار سفر کامل و ۲۳ میلیون و ۲۰۰هزار پاره سفر انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا و تراکم ترافیک از بزرگترین مشکلات تهران هستند، گفت: برای حل این مشکلات ۳۰۰ کیلومتر شبکه ریلی مترو و ۱۹۵ کیلومتر شبکه خطوط اتوبوسرانی تندرو(بی آر تی) در تهران ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: برای بهبود کیفیت زندگی مردم تهران، برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است و  چین می‌تواند شریک استراتژیک و قابل اعتماد تهران برای تحقق این اهداف و برنامه‌ها باشد؛ بر همین اساس علاقه‌مندیم تا از تجربیات موفق چین در مبارزه با آلودگی هوا، ترافیک و زیرساخت های شهری استفاده کنیم.

تشکری هاشمی گفت: ابتکار کنفرانس کمربند – راه توسط آقای شی جین پینگ رئیس جمهور چین فرصتی ارزشمند برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشورهای منطقه است و امیدواریم ایران در این کریدور نقش موثری داشته باشد و به عنوان و شریکی مهم در دریا و خشکی شناخته شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر با اشاره به همکاری‌هایی که تهران و چونگ کینگ می‌توانند داشته باشند، گفت: توسعه شبکه مترو، توسعه شبکه اتوبوسرانی، برقی‌سازی اتوبوس‌های شهری، تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها و اسکوتر، تأمین واگن، تکمیل شبکه راه‌ها  اعم از پل و تونل، تکمیل شبکه آب‌های سطحی، هوشمند سازی شهر خصوصا در موضوع حمل و نقل شهری، انبوه سازی مسکن، ساخت هتل، ساخت مجموعه‌های تفریحی، همکاری در زمینه پسماند و مسائل محیط زیست، همکاری در موضوع توریسم و انتقال تجارب در زمینه مسائل مختلف شهری از محورهای قابل همکاری هستند.

وی اظهار کرد: شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی برای اجرای پروژه‌های خود از سرمایه گذاران چینی با اولویت استقبال کرده و به همکاری‌های بلندمدت و با رویکرد برد – برد فکر می‌کند و در همین راستا برای سرمایه گذاران سرمایه گذاری سودمند را تضمین می‌کند.

بر اساس گزارش دفتر این عضو شورای شهر تهران، تشکری هاشمی افزود: پارلمان شهری تهران حامی و پشتیبان برنامه‌های شهرداری است و از چین دعوت می‌کند تا از ظرفیت‌های سرمایه گذاری تهران دیدن کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا