ورزشی

دو سهمیه المپیک در دستان شمشیربازان ایران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  رقابت های انفرادی جام جهانی شمشیربازی ایتالیا شنبه ۱۰ بهمن به پایان رسید و مجتبی عابدینی موفق شد با ایستادن در رده ششم، ۱۴ امتیاز المپیکی را به دست بیاورد و در حال حاضر جزو شمشیربازان اعزامی به ریو قرار بگیرد.

عابدینی با کسب این ۱۴ امتیاز از رده هجدهم دنیا به رده دوازدهم رسید و با توجه به اینکه ۱۴ شمشیرباز برتر دنیا در رنکینگ جهانی سهمیه المپیک می‌گیرند، عابدینی هم اکنون جزو این نفرات است. او هم اکنون ۹۴ امتیاز دارد.

از هر کشور تنها دو شمشیرباز می‌توانند از طریق رنکینگ جهانی راهی ریو شوند. با این حساب عابدینی با حفظ جایگاه خود می‌تواند جزو مسافران ریو باشد و تا حدود زیادی سهمیه او قطعی شده است مگراینکه اتفاق عجیبی رخ بدهد.

علی پاکدامن هم که نفر چهارم رده‌بندی آسیاست با قطعی شدن سهمیه دو شمشیرباز کره‌ای و عابدینی از طریق رنکینگ جهانی، می تواند به عنوان نفر برتر آسیا به المپیک برسد. دو شمشیرباز کره‌ای در حال حاضر سوم و چهارم دنیا هستند.

پاکدامن هم که در جام جهانی ایتالیا حذف شد با ۶۱ امتیاز در حال حاضر در رده بیست و نهم دنیا قرار دارد.

با احتساب این شرایط به نظر می‌رسد دو سهمیه المپیک شمشیربازی ایران در اسلحه سابر قطعی شده است هرچند که روی کاغذ هنوز این امکان وجود دارد که این موضوع صورت نگیرد.

تا قطعی شدن کامل این دو سهمیه دو رقابت دیگر باقی مانده که در لهستان و کره جنوبی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا