سیاسی

ائتلاف ضد داعش: آزادسازی “رقه” سوریه بیش از یک سال زمان می‌برد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  استیو وارن، سخنگوی نیروهای ائتلاف ضد داعش در کنفرانس مطبوعاتی کوتاهی در بغداد در میان خبرنگاران گفت: آزادسازی شهر رقه در سوریه (پایتخت خلافت خودخوانده داعش در سوریه) از اشغال گروه تروریستی داعش بیش ازیک سال زمان می‌برد.

 

وی گفت: گرچه می‌توان گفت مطمئنا در سال آینده برای حمله به رقه فشارهایی صورت خواهد گرفت و یا حتی این حمله آغاز خواهد شد ولی باید تاکید کنم که این مساله بیش از یک سال زمان می‌خواهد.

 

این افسر آمریکایی عنوان داشت: عملیات نیروهای آمریکایی در خصوص آزادسازی رقه شامل محاصره این شهر از طریق حملات هوایی علیه چهره های مهم داعش و در وهله دوم هدف گیری راه‌های استراتژیک و نیز برخی خطوط ارتباطی و امدادرسانی که به داخل و خارج رقه منتهی می‌شوند است.

 

وارن در خصوص آزادسازی شهر موصل، دومین شهر بزرگ عراق از اشغال داعش نیز گفت: ما برای این اقدام نیازمند آموزش حدود ۱۰ گردان یعنی حدود ۲۰۰۰ و دربرخی اوقات سه هزار جنگ‌جوی آموزش دیده از نیروهای امنیتی عراق هستیم.

 

وی گفت: نیروهای آمریکایی درعراق درصدد ایجاد ارتشی برای رفتن به موصل و آزادسازی این شهر هستند.

 

این مسئول آمریکایی عنوان داشت: عملیات آزادسازی موصل دستکم تا چند ماه آینده آغاز نخواهد شد و اولویت ما در حال حاضر آموزش گردان‌ها و یاددادن فنون جنگی و همچنین آموزش نیروهای پلیس عراق است و مشخص کردن زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل بسته به سرعت انجام آموزش‌ها در عراق دارد.

 

تاکنون مسئولان آمریکایی بارها بر لزوم افزایش تعداد مربیان نظامی غرب در عراق برای تسریع در روند آموزش نیروهای عراقی تاکید کردند و پیش بینی می‌شود که این مساله در جدول کاری نشست وزرای دفاع ۲۶ کشور عضو ائتلاف در ۱۱ فوریه در بروکسل قرار بگیرد.

 

 

از سوی دیگر وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد که سازمان ملل قصد دارد فراخوان بین المللی را برای فراهم آوردن کمک‌ها به آوارگان مناطق مختلف عراق به ویژه مناطق تحت اشغال داعش و یا مناطقی که به تازگی از اشغال داعش آزاد شده صادر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا