شورای شهر

انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم منتفی است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدجواد کولیوند اظهار کرد: در دوره قبل در خصوص برگزاری انتخابات شهرداران با اعضای شورای نگهبان جلسه‌ای برگزار شد. در این نشست اعضای شورای نگهبان به برگزاری چهار انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و اعلام کردند که با این وجود کشور ظرفیت برگزاری انتخابات پنجم را ندارد؛  بنابراین در این شرایط انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم منتفی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به این‌که طرح انتخاب شهردار توسط وزیر در چه وضعیتی قرار دارد؟ گفت: این طرح پیش از تشکیل شوراها وجود داشت اما پس از تشکیل شوراها وظیفه مدیریت خدمات در داخل شهر بر عهده آن قرار گرفت که انتخاب شهردار نیز در این حوزه قرار دارد. در حال حاضر نیز زمانی که شورا بر اساس شرایط تعریف شده در قانون شهردار را انتخاب می‌کند، آن را برای صدور حکم به وزارت کشور ارسال می‌کند که با توجه به جمعیت شهرها شخص وزیر یا استاندار احکام را صادر می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: بنابراین با توجه به موارد مطرح شده نظر کمیسیون بر این شد که انتخاب شهردار مانند گذشته بر عهده شوراهای اسلامی باشد. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا