مدیریت شهری

بهره‌برداری از زیرگذر ایران‌خودرو در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین جمال بافرانی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: منطقه ۲۱ جزو مناطقی از تهران است که با حجم زیادی از پروژه‌های فرامنطقه‌ای روبروست که بهره برداری از آنها باعث رفاه و آسایش تعداد بسیاری از شهروندان که در این منطقه تردد دارند خواهد شد.

 

وی افزود: زیر گذر ایران خودرو- بزرگراه شهید لشگری به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های این منطقه که نقش تعیین کننده‌ای در تسهیل عبور و مرور در شاهراه بزرگراه لشگری دارد تا دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری خواهد رسید و یکی از آرزوهای دیرینه مردم منطقه، کارخانجات و شرکت های طول مسیر در این بزرگراه تحقق خواهد یافت.

 

شهردار منطقه ۲۱ خاطرنشان کرد: عملیات ساخت این پروژه شهریور ماه امسال آغاز شد و در سه شیفت کاری ادامه یافت. علی رغم وجود معارضان تاسیساتی بزرگ همچون ۲ لوله قطور هزار میلیمتری مربوط به انتقال آب کرج به تهران و ۲ لوله قطور گازرسانی، خوشبختانه توانستیم آن‌ها را مهار و با خاکبرداریهای گسترده‌ای که انجام شد پروژه را اجرایی کنیم.

 

 

افتتاح روگذر بزرگراه فتح – ایران‌خودرو تا پایان سال

 

وی به رو گذر بزرگراه فتح – ایران خودرو به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به رفع مشکل معارضان ملکی این طرح، مراحل ساخت این پروژه در سه شیفت کاری و به سرعت در حال پیشرفت است و امیدواریم این طرح تا عید نوروز به بهره‌برداری برسد. ضمن اینکه عملیات احداث پل رو گذر بزرگراه فتح – بلوار گل‌ها در تهرانسر نیز با سرعت خوبی در حال انجام است و این طرح نیز تا پایان سال آماده استفاده شهروندان خواهد شد.

 

 

آغاز مراحل ساخت پل بزرگراه لشگری- اندیشه و فتح- شهرقدس

 

بافرانی در ادامه با بیان اینکه بزرگراه شهید لشگری تنها یک تقاطع و آن هم با خیابان منتهی به شهر جدید اندیشه دارد تصریح کرد: وجود این تقاطع باعث ترافیک بسیار سنگین در این منطقه شده است. علی رغم اینکه اعتباری برای حل این مشکل پیش بینی نشده است اما با رایزنی‌هایی که با بخش‌های خصوصی داشتیم موفق شدیم قراردادی را با بخش خصوصی به امضاء برسانیم. قرار است پل رو گذری با عبور از روی اتوبان کرج در منطقه ۲۲ و امتداد آن و عبور از بزرگراه شهید لشگری به سمت اندیشه و شهریار برود. مراحل ساخت این پل که دارای رمپ و لوپ خواهد بود طی روزهای آینده آغاز می شود و مسولیت اجرای آن در بخشی که از روی بزرگراه لشگری عبور می کند بر عهده ما خواهد بود و امیدواریم با بهره برداری از این پروژه دیگر شاهد وجود تقاطعی در این بزرگراه مهم و حیاتی در تهران نباشیم.

 

شهردار منطقه ۲۱ افزود: بهره برداری از این طرح در بخشی که به منطقه ۲۱ مربوط است رقمی در حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که توسط بخش خصوصی تامین می شود و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته این امیدواری را داریم که نهایتا تا ۷ الی ۸ ماه بهره برداری کامل آن زمان صرف شود. همچنین ساخت تقاطع غیر هم سطح بزرگراه فتح و شهر قدس که در حوزه اختیارات استانداری و شهرداری شهر قدس است نیز از سرعت خوبی برخوردار است و اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که این طرح نیز از پروژه های مهم در منطقه خواهد بود.

 

 

مسولان مسکن ویژه عوارض پسماند را بدهند تا ما خدمات لازم را ارائه کنیم

 

بافرانی ادامه داد: درباره گلایه‌های ساکنان پروژه مسکن ویژه تهرانسر مبنی بر عدم رسیدگی شهرداری منطقه ۲۱ به خواسته های آن‌ها در نظافت خیابان‌ها؛ بر اساس قانون، مسولان اداره کل راه و شهرسازی تهران به عنوان متولی این پروژه باید در ابتدا عوارض مربوط به نوسازی و پسماند را پرداخت کنند که مبلغ آن رقمی در حدود ۳ میلیارد تومان است، اما از آنجا که آن ها اقدامی در جهت پرداخت این عوارض نداشته اند بنابراین خیابان‌ها و کوچه های این پروژه تحویل شهرداری نشده و ما نمی توانیم اقدامی در آنجا انجام دهیم. اگر این مبلغ پرداخت شود ما آنجا را تحویل می‌گیریم و همانند تمامی محلات اقدامات لازم و وظایفمان را به طور کامل انجام خواهیم داد و پس از آن نیز عوارض پسماند طبق قانون به صورت سالیانه از ساکنان دریافت خواهد شد. متولی این امر قبل از تحویل به شهرداری،وزارت مسکن و شهرسازی است و خودشان باید جوابگوی ساکنان باشد.

 

شهردار منطقه ۲۱ افزود: این پروژه شامل دو هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی در ۲۲۹ بلوک ۱۰ واحدی است و علی رغم اینکه تاکنون در طی ۷ ماه گذشته جلسات و تعامل زیادی را با مسولان وزارت مسکن داشته‌ایم اما تا این لحظه عوارض مربوط به پسماند و نوسازی به شهرداری پرداخت نشده است تا ما نیز کار خود را در این پروژه آغاز کنیم و به شهروندان خدمت رسانی داشته باشیم، البته با این وجود در جهت رفاه حال ساکنان این پروژه، تعدادی سطل زباله در خیابان‌های مسکن ویژه قرار داده‌ایم و نسبت به دفع زباله ساکنان اقدام می کنیم. ما حتی می‌توانستیم به آن ها اجازه برداشتن دیوارهای اطراف پروژه را تا زمانیکه عوارض پرداخت نکرده‌اند را ندهیم اما این اجازه را بخاطر رفاه حال مردم دادیم.

 

 

برای صدور پایان کار طبق قانون عمل می‌کنیم

 

بافرانی همچنین با اشاره به اینکه برای صدور پایان کار برای پروژه مسکن ویژه بر اساس قانون عمل خواهد شد اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی به دقت بر اجرای کامل مقررات در ساختمان ها و واحدهای مسکونی این پروژه نظارت خواهند داشت و تا زمانی که آن ها تمامی موارد را تایید نکنند ما بر اساس قانون از صدور پایان کار خودداری خواهیم کرد. مواردی مانند نصب درب‌های شیشه ای در راه پله‌ها نیز باید بر اساس قانون انجام شود. ما بر این موضوعات و بسیاری از موارد دیگر نظارت دقیق خواهیم داشت تا حقی از شهروندان ضایع نشود.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری اجازه نمی‌دهد راه‌های دسترسی ساکنان به بزرگراه فتح افزایش پیدا کند؟ خاطرنشان کرد: ما پیش از این و برای رفاه حال ساکنان این پروژه اقدام به احداث خیابان از بلوار اصلی تهرانسر به سمت بزرگراه فتح کردیم و اگر بخواهیم دوباره خیابانی را به سمت بزرگراه احداث کنیم با محدودیت های قانونی مواجه هستیم و باید این‌موضوع در کمیسون ماده پنج مطرح شود تا آن ها نسبت به این موضوع اظهار نظر کنند.

 

بافرانی ادامه داد: مسولان پروژه مسکن ویژه علاوه بر ساخت دو هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی این پروژه، قصد دارند در ضلع شمال و غرب پروژه نیز برج های مسکونی، تجاری و اداری بسازند که شامل ۶۸۶ واحد مسکونی،۵۴۴ واحد تجاری و حدودا ۱۲۲ واحد اداری خواهد بود. با ساخت این واحدهای جدید تعداد بسیار زیادی از شهروندان در این منطقه ساکن خواهند شد و اگر بخواهیم تعداد خیابان های منتهی به بزرگراه فتح را افزایش دهیم، تردد در این بزرگراه با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

 

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۶ سرای محله جدید در تهرانسر تا پایان ماه جاری گفت: برای اولین بار، بوستان ویژه بانوان، شهر بانو و ساختمان ویژه آموزش ترافیک به بانوان تا پایان ماه جاری به بهره برداری خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا