مدیریت شهری

نجات جان ۴۰ شهروند با هشدار به موقع تخلیه ساختمان در حال ریزش

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدرضا گودرزی مدیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۳ ضمن تشریح جزئیات این خبر گفت: همزمان با اعلام خبر گودبرداری غیر اصولی صورت گرفته در محدوده خیابان یخچال و احتمال وقوع خطر برای ساختمان مجاور این محل، با حضور کارشناسان و اعلام هشدار اضطراری به موقع به مالک در ساعت پنج روز چهارم بهمن ماه ، ساختمان  مرکز نگهداری و توانبخشی سالمندان آرین ، ساعت ۱۰ شب همان تاریخ تخلیه شد.

وی افزود: فردای همان روز یعنی در تاریخ پنجم بهمن ماه، ساختمان مورد نظر فرو ریخت و با تخلیه به موقع این مرکز از بروز یک فاجعه انسانی در این خیابان جلوگیری به عمل آمد و بیش از ۴۰ نفر از سالمندان و کارکنان این مرکز نجات پیدا کردند.

به گفته گودرزی، گودبرداری های انجام گرفته در این منطقه به صورت روزانه از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه ۲ و کارشناس پیشگیری مدیریت بحران منطقه بازدید می شوند تا در صورت وجود خطر احتمالی یا بی توجهی به اصولی ایمنی اقدامات مناسب برای پیشگیری از  حوادث احتمالی صورت گیرد.

 وی توجه به اجرای درست و اصولی سازه نگهبان در هنگام گودبرداری و حضور مهندس ناظر برای نظارت دقیق بر نحوه ایجاد گود را ضروری دانست و خطاب به شهروندان این منطقه اعلام کرد که در صورت مواجهه با موارد مشابه، به سازمان آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران منطقه اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا