شورای شهر

آمادگی در برابر زلزله مستمر باشد/ سه راهکار مقابله با زمین لرزه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین جلسه کمیسیون عمران با حضور کارگروه مخاطرات زلزله و لغزش زمین اعضای کمیسیون عمران و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و برخی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شد.

علی بیت اللهی دبیر کارگروه مخاطرات زلزله در گزارشی به موضوعات مختلفی که در صورت بروز زلزله در پایتخت اتفاق می‌افتد، پرداخت و راهکارهایی که سبب کاهش خسارات می‌شود را بررسی کرد. اعضای کمیسیون حمل‌ونقل نیز در رابطه با وضعیت ایمنی شهر تهران و موضوع بافت‌های فرسوده سخن گفتند.

بررسی انواع سیستم‌های هشدار سریع، مکان‌های بحرانی که روی آن ساخت وساز انجام شده و وضعیت امدادرسانی محورهایی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در موضوع باید روی سه محور تمرکز کنیم، گفت: سیستم هشدار سریع و تشریح سیستم‌های تاسیساتی شهر به سامانه هشدار سریع، بررسی ساخت‌وساز‌ها روی پهنه‌های پرخطر و آموزش دقیق و مستمر برای مواجهه با زلزله از اولویت‌های مدیریت بحران برای کاهش خطرپذیری پایتخت است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر پرداختن به موضوع زلزله موقتی است درحالی‌که باید یک فرآیند مستمر باشد تا آموزه‌های آن در میان مردم نهادینه شود. کمیسیون عمران این آمادگی را دارد که جلساتی به‌صورت فصلی و دوره‌ای جهت آمادگی در مقابل زلزله داشته باشد.

دنیا مالی تصریح کرد: موضوع زلزله به یک فرد و نهاد تعلق ندارد و فرآیندی است که نهادهای مختلفی در آن مسئولیت داشته و باید آمادگی لازم را قبل از وقوع بحران کسب کنیم تا در زمان زلزله با مشکلات کمتری روبرو شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا