اجتماعی و فرهنگی

جمع آوری پسماندهای دارویی تهرانی‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حسین جعفری با اشاره به جمع آوری پسماندهای دارویی شهروندان در مخازن شیشه ای گفت: با توجه به اینکه اغلب شهروندان تهرانی در منزل خود داروهای مختلفی را نگهداری می کنند و عمده این داروها در گذر زمان، تاریخ مصرف شان گذشته محسوب می شود، این طرح در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه هر چند وقت یک بار شهروندان داروهای تاریخ گذشته خود را پاکسازی کرده و به داخل سطل های زباله می اندازند، تصریح کرد: این کار به طور حتم مشکلات جدی را برای محیط زیست به وجود می آورد.

وی با تاکید بر اینکه جمع آوری پسماندهای دارویی را در دست اجرا داریم، خاطرنشان کرد: در حال رایزنی هستیم تا این طرح را به صورت ارایه فراخوان در سطح کشور و همچنین در شهر تهران اجرا کنیم، تا این دسته از داروها درنهایت در مراکز خاصی که زیرنظر وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست است، امحا شود.

جعفری با تاکید بر اینکه در ابتدا مخازن شیشه ای پسماند دارویی را در مساجد به صورت پایلوت قرار می دهیم، افزود: علاوه بر این موضوع برای جمع آوری پسماندهای دارویی اقدامات دیگری نیز صورت می گیرد تا این پسماندها در طول سال نیز جمع آوری شده تا شهروندان دیگر مجبور نباشند، داروهای تاریخ گذشته را در منازل خود نگهداری کنند.

بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با ابراز امیدواری از اجرای این طرح در فصل پاییز با کمک بخش خصوصی گفت: در صورت آمادگی اسپانسر در اجرای سریعتر این طرح به طور حتم نتایج خوبی خواهیم گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا