شورای شهر

گزارش کامل جلسه دویست و بیست و نهم شورا/انتقاد چمران به بودجه مترو

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران در دویست و بیست و نهمین جلسه شورا با اشاره به هفته ی هوای پاک گفت : هفته ای که در آن هستیم به نام هفته ی هوای پاک نام گذاری شده است که از ۲۹ دی ماه تا ۵ بهمن ماه می باشد و البته یکی از آلوده ترین روزها هم در همین هفته به ثبت رسید . 

وی ادامه داد : سالهاست که با معضل آلودگی هوا مواجه هستیم حال انکه راهکار های کاهش آلودگی هوا بر همگان مشخص است و تنها باید به جای صحبت کردن به این راهکارها عمل شود. 
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امیدواریم با اجرایی شدن مواردی از قبیل توسعه حمل و نقل عمومی شاهد تبدیل هفته ی هوای پاک به سال هوای پاک باشیم. 
چمران در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع برگزارکنندگان انتخابات اشاره کرد و این سخنان را با اهمیت و راهگشا دانست و تصریح کرد : عمل به سخنان رهبری بهترین روش است و امیدواریم با این سخنان راهگشا انتخاباتی پرشور را شاهد باشیم . 
چمران همچنین به درگذشت دو تن از بازیکنان سرشناس سرخابی ها اشاره کرد و افزود: درگذشت رضا احدی و همایون بهزادی که برای نسل ما چهره نام آشنایی بود را گرامی می داریم . 
وی به ذکر وقایع تاریخی ایام هفته هم پرداخت و گفت : ۴ بهمن روزی است که در سال ۵۷ رژیم شاهنشاهی اعلام کرد همه ی فرودگاه های کشور برای ممانعت از ورود اما (ره) تعطیل می باشد اما همگان شاهد بودیم که امام (ره) در ۱۲ بهمن ماه ورودی قهرمانانه به میهن داشتند. 
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به روند تصویب بودجه دولت اشاره کرد و گفت متاسفانه در بودجه دولت به جای آنکه مترو در اولویت نخست باشد در اولویت سوم است حال انکه توسعه مترو اولین گام برای داشتن هوای پاک یا حداقل غیر آلوده است. 
چمران در خاتمه با اشاره به حذف تیم امید ایران در راه رسیدن به المپیک ۲۰۱۶، گفت : تیم امید تلاش خود را کردند و ما به این تلاش ارج می نهیم . 

 

دنیامالی:با همه وزرا باید برخورد یکسان داشت 

 احمد دنیا مالی در دویست و بیست و نهمین جلسه شورا با اشاره به موارد مطرح شده در کمیسیون فرعی کلان شهر ها در هیات دولت، گفت : در کمیسیون فرعی کلان شهر ها بحث پسماند مطرح بود که بر اساس آن دولت مصوبه ای دارد در مورد پسماند که کل قیمت تمام شده در یک دوره ۵ ساله از مردم اخذ شود این مورد اگر در تهران عمل نشود در شهر ستان ها با مشکل مواجه خواهند شد . اعضای این کمیسیون تاکید کردند شورای اسلامی شهر تهران در یک دوره دو ساله نسبت به این امر مبادرت ورزد. 
دنیا مالی همچنین با اشاره به موضوع حضور وزرا در صحن علنی شورا افزود: به نظر باید یک پروتکل به وجود آید تا بر طبق آن برخورد یکسانی با وزرایی که در صحن شورا حضور می یابند، بشود. 
وی که به حضور وزیر ورزش در صحن شورا اشاره می کرد، گفت : در این مورد تضارب آرا وجود داشت به ویژه آنکه وی (وزیر ورزش ) جهت گیری هایی نسبت به شورا داشتند از قبیل اینکه شورا شغل محسوب می شود اما اگر قرار است به وزیری لوح داده شود باید به همه وزرا لوح داده و برخورد یکسانی شود. 

 

افزایش اعتبار درخواستی برای پروژه شهر آفتاب به تصویب رسید

علیرضا دبیر- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در جریان بررسی این لایحه در دویست و بیست و نهمین جلسه شورا اظهار داشت: با توجه به برنامه های شهرداری تهران برای بهره برداری از نمایشگاه و بررسی های انجام شده در ردیف های بودجه سال جاری به غیر از ردیف های حمل و نقل عمومی و مترو که خط قرمز مان در مصرف اعتبارات است می تواینم از دیگر ردیف های بودجه که در آنها هیچ اقدامی نشده اعتبار لازم را کسر کرده و به شهر آفتاب اختصاص دهیم.

محمد مهدی تندگویان در موافقت با این افزایش بودجه تاکید کرد: یکی از نقطه حساسیت هایی که باید در اجرای این پروژه به ان توجه شود تکمیل خط مترو منتهی به مجموعه و نیز سایر موارد مورد نیاز جنبی است در غیر این صورت این اختصاص بودجه جز زخمی شدن کار سود دیگری نخواهد داشت.

در ادامه این سخنان مهدی چمران نیز تایکد کرد شهرداری تهران طبق قولی که در جلسه پیشین شورا داده است باید همزمان با تکمیل فاز یک این پروژه ایستگاه مترو در محل شهر آفتاب را نیز به بهره برداری برساند.

در نهایت اعضا شورا به لایحه افزایش بودجه شهر افتاب رای موافق دادند که بر اساس ماده واحده این لایحه و با توجه به عملکرد ملی و اهمیت خاص پروژه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب و لزوم بهره برداری از فاز یک این مجموعه شهرداری می تواند از ردیف های در نظر گرفته تا مبلغ ۱۸۰میلیارد تومان اعتبار را هزینه کند.

 

همچنین در ادامه جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و بیست و نهمین جلسه شورا یک فوریت لوایح تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی و قیمت بلیت مترو شهر تهران را برای سال ۹۵ به تصویب رساندند.
بر اساس این گزارش این لوایح بعد از بررسی در کمیسیون های شورا جهت تصویب به صحن شورا ارائه خواهد شد.

 

بودجه سازمان فرهنگی و هنری باید در قالب بودجه سازمان ها اصلاح شود 

مجتبی شاکری در دویست و بیست و نهمین جلسه شورا با اشاره به بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، گفت : قرار بر این بود که در ۶ ماهه اول سال ۹۴ ماموریت های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از معاونت فرهنگی و اجتماعی تفکیک شود که این امر صورت نگرفته است. 
وی ادامه داد : این در حالی است که بودجه این سازمان به دو برابر ارتقا یافته که از نوع حمایتی و هزینه ای است و متاسفانه ما گزارشی هم از این ردیف ها نداریم. 
شاکری در ادامه خواستار اصلاح بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در قالب بودجه سازمان ها شد . 
شاکری همچنین به افزایش بهای عوارض نوسازی اشاره کرد و گفت : در اسفند سال ۹۳ این موضوع به تصویب رسیده ولی تا ابلاغ آن زمان زیادی طول کشیده و این مبلغ بالاتر به واسطه همین تاخیر در ابلاغ بوده است . 
شاکری همچنین افزود: در روند تصویب بودجه باید دقت داشت که تا زمانی که بودجه ماموریت های فرهنگی تامین نشود نمی توانیم ،اقدامات فرهنگی در حوزه های دیگر نظیر زیبا سازی و موارد اینچنین را مشاهده کرد. 
در ادامه جلسه مهدی چمران نیز گفت : امسال ما با یک مشکل در ارتباط با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مواجه هستیم چرا که آنها اعتقاد دارند ۴ درصد بودجه شهرداری بر اساس مصوبه مجلس باید در اختیار این سازمان قرار گیرد و شورا هم هیچ گونه نظارتی بر آن نمی تواند داشته باشد. 

 

سرمایه گذاری های خارجی در منابع درآمدی شهرداری دیده شود 

 محسن سرخو در دویست و بیست و نهمین جلسه شورا ،گفت : در زمان بودجه بندی نگاه ما باید به تکالیف و اولویت های برنامه ۵ ساله باشد در حالی که شهرداری در لایحه ای به شورا ارائه داده تکالیف و اولویت ها را لحاظ نکرده که به طور مثال می توان به حوزه حمل و نقل اشاره کرد. 

وی ادامه داد : با توجه به فرصت های جدیدی که برای ما پیش آمده به ویژه در سال ۹۵ و در زمینه سرمایه گذاران خارجی به نظر می رسد باید توجه ویژه ای به این منابع درآمدی داشته باشیم به ویژه آنکه ما از دولت منابعی هم می خواهیم و باید از این سرمایه گذاری ها استفاده کنیم. 

در این جلسه همچنین احمد دنیا مالی با اشاره به موارد مطرح شده در کمیسیون فرعی کلان شهر ها در هیات دولت، گفت : در کمیسیون فرعی کلان شهر ها بحث پسماند مطرح بود که بر اساس آن دولت مصوبه ای دارد در مورد پسماند که کل قیمت تمام شده در یک دوره ۵ ساله از مردم اخذ شود این مورد اگر در تهران عمل نشود در شهر ستان ها با مشکل مواجه خواهند شد . اعضای این کمیسیون تاکید کردند شورای اسلامی شهر تهران در یک دوره دو ساله نسبت به این امر مبادرت ورزد. 

ابوالفضل قناعتی نیز با اشاره به طرح نوسازی تاکسی های فرسوده از سوی دولت خواستار توجه ویژه به تاکسی های فرسوده تهران شد و گفت : در شهر تهران قریب به ۲۰ هزار تاکسی فرسوده وجود دارد که نوسازی آنها می تواند نقش عمده ای در کاهش آلودگی هوا تهران داشته باشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا