ورزشی

زهرا نعمتی: امیدوارم روزی پرچمدار ” صلح و دوستی” در جهان باشم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین زهرا نعمتی اظها‌ر کرد: واقعا چنین عنوانی برای من خوشحال کننده بود و افتخار بزرگی بود، زیرا من به عنوان نماینده ورزش معلولان، بانوان و ورزش تیر‌و‌کمان می‌توانم پرچم ورزش کشورم را در ریو به اهتزاز در آورم و این افتخار بزرگی برای من است.

 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می کردید که چنین عنوانی نصیب شما شود؟ گفت: پیش از این پیشنهاد پرچمداری المپیک توسط آقای خسروی وفا به کادر کمیته ملی المپیک ارائه شده بود و از طرف آقای کیومرث هاشمی این مساله در حال بررسی بود. قطعا این پیشنهادات در پرچمدار شدن من در المپیک تاثیر زیادی داشت و تا حدودی پیش‌بینی می‌شد که با حمایت‌هایی که صورت گرفته این عنوان به من اختصاص پیدا کند.

 

نعمتی در‌ مورد حمایت‌های فدراسیون جانبازان و معلولان از او، تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنم که هم اکنون تعامل خوبی بین فدراسیون جانبازان و معلولان و تیر‌و‌کمان برقرار شده است و این تعامل و همکاری قطعا می‌تواند کار من را هم برای المپیک و هم برای پارالمپیک راحت‌تر کند تا بدون هیچ دغدغه‌ فکری و ذهنی کار خود را پیش ببرم.

 

پرچمدار المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا هدف شما تنها کسب مدال در المپیک است و یا این که با همین انگیزه المپیک در پارالمپیک نیز حضور پیدا خواهید کرد؟ گفت: برای من فرقی نمی‌کند که پرچم کشورم را در المپیک به اهتزاز در آورم و یا در پارالمپیک. تمام تلاشم بر این خواهد بود تا در هر دو رویداد حضور موفقی داشته باشم و این برای من افتخار بزرگی است که بتوانم در المپیک و پارالمپیک با کسب مدال افتخارآفرین باشم.

 

نعمتی در‌ رابطه با جایزه ۱۰۰ میلیونی کسب سهمیه المپیک و این که گفته می‌شود هنوز این جایزه به شما تعلق نگرفته است، خاطر‌ نشان کرد: قرار بود این جایزه از سوی فدراسیون تیر‌و‌کمان طی مراسمی با حضور نمایندگان کمیته ملی المپیک به من اهدا شود که البته هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است و من همچنان منتظر هستم تا برای دریافت این جایزه فدراسیون تیر‌و‌کمان زمان مشخصی را تعیین کند.

 

پرچمدار المپیک ریو در پاسخ به این پرسش که آیا برای حمایت از ورزشکاران مدال آور در المپیک درخواستی از مسئولان خواهید داشت یا خیر؟ افزود: تصور می‌کنم ورزشکاران مدال آور در المپیک غیر از حمایت‌های مالی به حمایت‌های روحی نیز نیاز دارند. بنا‌بر‌این برای این که ورزشکاران بتوانند با انگیزه مضاعفی در صحنه المپیک حضور پیدا کنند مسئولان باید در کنار حمایت‌های مالی از آنها حمایت‌های روحی به عمل آورند، زیرا رمز موفقیت یک ورزشکار در المپیک حمایت‌های ویژه‌ از نظر روحی است و من این درخواست را از مسئولان خواهم کرد که در کنار حمایت‌های مالی از نظر حمایت‌های روحی نیز به ورزشکاران کوتاهی نکنند و امیدوارم تا المپیک این حمایت‌ها همواره تداوم داشته باشد.

 

نعمتی در پایان با بیان این که تصور نمی کردم روزی پرچمدار المپیک باشم، خاطر‌ نشان کرد: اگر به چند سال قبل برگردیم اصلا به ذهنم خطور نمی‌کرد که روزی پرچمدار المپیک باشم، ولی امروز بسیار خوشحالم که این عنوان نصیب من شد و آن را تنها لطف خدا می‌دانم که شامل حال من شده است. امیدوارم بتوانم روزی پرچمدار صلح و دوستی و آرامش در جهان باشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا