ورزشی

با کرانچار به این مرحله هم نمی رسیدیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مصطفی هاشمی‌طبا درباره عدم صعود تیم فوتبال امید به المپیک گفت: اگر این تیم به المپیک راه پیدا می‌کرد جای تعجب داشت. تیم امید باید هویت داشته باشد. عناصر آن مشخص و وفادار به تیم باشند. تیم امید از سوی فدراسیون حمایت و پشتیبانی نمی‌شود.

وی افزود: بازیکنانی که هم در تیم ملی و هم امید بازی می‌کنند وضعیت مشخصی ندارند. به همین دلیل وقتی یک بازیکن از تیم ملی به امید می‌رود این را کسر شان می‌داند و تیم امید تیم دوم می‌شود. در صورتی که باید تیم امید راهی برای صعود ملی‌پوشان به تیم ملی باشد.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی با اشاره به اینکه تیم امید باید در طول سال شکل بگیرد و مربی مشخصی داشته باشد تصریح کرد: مربی قرارداد ندارد اما هست، در مراسم بدرقه شرکت نمی‌کند اما هست، فدراسیون نسبت به این امور بی‌تفاوت است اما باز هم مربی هست. به همین دلیل این تیم هویت خود را از دست داده است.

هاشمی‌طبا در ادامه این مصاحبه با بیان اینکه ملی‌پوشان در بازی‌های خود کم‌کاری نکردند، خاطرنشان کرد: البته ما نقطه‌ضعف‌هایی داشتیم. وقتی زیاد گل می‌خوریم یعنی مشکل دفاعی داریم. اگر عناصر دیگر و تاکتیک‌های دیگری اضافه می‌شدند شاید نتیجه فرق می‌کرد اما چون این تیم هویت ندارد محکوم به شکست بود.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که نقش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را در نتیجه تیم امید چقدر می‌دانید یادآور شد: هم وزارت ورزش و هم کمیته در مواقع لازم می‌گویند به ما مربوط نیست. کمیته در این مورد نمی‌تواند کاری کند چراکه قرارداد مربیان و انتخاب تیم‌ها و بازیکنان توسط فدراسیون انجام می‌شود. کمک‌های کمیته می‌تواند فقط شامل مسائل مالی باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی براینکه برخی کارشناسان معتقدند اگر کرانچار سرمربی ایران می‌شد شاید نتیجه فرق می‌کرد، گفت: اگر او سرمربی می‌شد حتی به دور دوم هم راه پیدا نمی‌کردیم. او نه سابقه مربیگری خوبی در ایران دارد و نه کار خاصی برای ما کرده است. اصل خود فدراسیون است که باید موضع درستی داشته باشد اما در یک جمله می‌گویم تیم امید یتیم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا