مدیریت شهری

رشد کم سرانه مطالعه غیردرسی در کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عباس جدیدی با اشاره به برگزاری جشنواره یاد یار مهربان با بیان اینکه پایین بودن سرانه مطالعه در کشور آسیبی است که جامعه را تهدید می کند، اظهار داشت: مسئولان باید به وظایف خود در این زمینه توجه کند.

وی ادامه داد: اقدامات شهرداری در این حوزه نیازمند تعامل بسیار نزدیک وزارت ارشاد اسلامی و سایر نهادها و بخش هایی است که طبق قانون موظف به ترویج کتابخوانی و نشر آن در جامعه هستند.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در عین حال شهرداری تهران نباید در حوزه کتاب و کتابخوانی از سیاست های کلانی که وزارت ارشاد تعریف کرده دور شود، تصریح کرد: البته این به معنی انجام کار بدون مطالعه و پیوست اجتماعی در شهرداری نیست.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم خروجی کارمان را چند برابر کنیم، به طور قطع باید به دنبال اقداماتی باشیم که انگیزه و علاقه را در جامعه و مخاطبان خاص ایجاد کند تا درنهایت شاهد افزایش سرانه مطالعه در جامعه باشیم.
جدیدی با بیان اینکه با توجه به رشد کم سرانه مطالعه غیردرسی در کشور ضرورت اصلاح وضعیت فرهنگ کتابخوانی در کشور بیش از پیش احساس می شود، افزود: بنابراین برگزاری جشنواره یاد یار مهربان می تواند در اصلاح این روند و ترغیب دانش آموزان به مطالعه کمک کند که البته تداوم آن یک امر ضروری به شمار می آید.
وی با بیان اینکه پیش از این مجلس شورای اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور اقداماتی را در دستور کار قرار داد اما شهرداری تهران نیز به سهم خود در این حوزه ورود کرده و توانسته گام های مثبتی بردارد، یادآور شد: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های مرتبط بتوانیم در توسعه و ترویج این فرهنگ در جامعه پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا