شورای شهر

حمایت شهرداری از صنعت نشر و نویسندگان کتاب

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عبدالحسین مختاباد با بیان اینکه برگزاری جشنواره یاد یار مهربان اقدامی بایسته از سوی شهرداری تهران است، گفت: بسیاری از مردم معتقدند که با روی کار آمدن وسایل الکترونیکی جدید باید با کتاب و حتی کاغذ خداحافظی کرد، اما با وجود تمام احترامی که قائل هستم باید بگوییم نه تنها ظهور وسایل جدید ارتباطی تاثیری در کاهش گرایش افراد به کتاب نداشته بلکه باعث شده است که طرفداران اصلی کتاب مشخص شوند.

 

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته همچون کشورهای اروپایی و آمریکایی با وجود توسعه حداکثری وسایل الکترونیکی، هنوز هم کتاب در راس امور آموزشی قرار دارد، خاطر نشان کرد: با اینکه نسخه های الکترونیکی کتاب در همه جای دنیا ایجاد شده و دسترسی سریعتری را برای مردم ایجاد کرده است، اما باید بگوییم که هنوز کتاب با قوت بر جایگاه خود ایستاده است.

 

رئیس کمیته هنری شورای شهر با بیان اینکه متاسفانه ارتباط نوجوانان با کتاب کم شده است، افزود: در دانشگاه با دانشجویانی مواجهه هستیم که حتی اطلاعات دقیق مرتبطی با رشته تحصیلی خود ندارند و این نشان دهنده عدم مطالعه کتاب است.

 

مختاباد با بیان اینکه اقدام شهرداری در برگزاری جشنواره یاد یاران اثرات مبارکی دارد، افزود: این اقدام شهرداری علاوه بر اینکه سرانه مطالعه در قشر دانش آموزی را بهبود می‌بخشد، باعث حمایت از ناشر و نویسنده نیز می‌شود.

 

وی با اشاره به وضعیت ناراحت کننده نشر در کشور گفت: در حال حاضر صنعت نشر با چالش‌های زیادی مواجهه است و این اقدام شهرداری در برگزاری جشنواره یاد یار مهربان می‌تواند به بهبود وضعیت نشر و ناشر کمک کند، ضمن آنکه که باعث رشد ارتباط کودکان و نوجوانان با کتاب نیز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا