مدیریت شهری

استاندار تهران: نیت شهرداران و اعضای شورا باید خدمت‌رسانی باشد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدحسین هاشمی در چهارهمین دوره آموزشی اعضای شورای اسلامی شهرهای تابعه گفت: قطعا آموزش یکی از ارکان مورد تاکید است و همه ما نیازمند به روزرسانی هستیم.

وی با اشاره به لغو تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران در روز گذشته گفت: موفقیت دیپلماسی بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران که با رهبری و هدایت مقام معظم رهبری، مدیریت ریاست جمهوری و اجرای دقیق تیم مذاکره‌کننده اتفاق افتاد، قطعا یک رویداد بزرگ تاریخی است.

استاندار تهران افزود: هرچه که در دنیا به عنوان کشورهای قدرتمند به لحاظ سیاسی و اقتصادی در ذهن متبادر شود، در یک طرف قرار گرفته بودند و نمایندگان کشور ما نیز در طرف دیگر. بی‌تردید همین صحنه یک موفقیت بزرگ برای ما محسوب می‌شود. تحریم‌های ظالمانه‌ای که مقرر شده بود کشور ما را تحت فشار قرار دهد، ۱۲ سال ادامه پیدا کرد اما در نهایت قدرت‌های جهان به این نتیجه رسیدند که با این تحریم‌ها ملت ایران تسلیم نخواهد شد. دنیا مشاهده کرد با این ملت نمی‌تواند با زبان زور صحبت کند.

هاشمی با اشاره به عقبه تاریخی کشورمان گفت: ملت ما یک ملت تمدن‌ساز است و قطعا اجازه نخواهد داد عزتش زیر سوال برود. مذاکرات فشرده و سختی آغاز شد، تا در نهایت این موفقیت بزرگ تاریخی برای کشور به ارمغان آورده شود و این ملت بار دیگر خود را به دنیا نشان داد. باید این پیروزی را به رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری و ملت ایران تبریک گفت.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط هیات حل اختلاف استان تهران گفت: تصمیماتی که در این هیات اتخاذ می‌شود کاملا کارشناسی و براساس گزارش‌های دقیق صورت می‌گیرد. میزان تخلفات نسبت به گذشته کاهش داشته است.

استاندار تهران تاکید کرد: فردی که خود را به عنوان خدمت‌گزار مردم معرفی می‌کند چگونه می‌تواند قانون را دور بزند و مرتکب تخلف شود. این رویداد بسیار عجیب است، چراکه انسان نهایتا باید در محضر خداوند پاسخگو باشد.

هاشمی ادامه داد: شهرداری در استان تهران داشتیم که با رای صددرصدی شورا انتخاب شد و پس از ۴ ماه با رای صددرصدی عزل شد. چنین رویدادهایی ایجاد شائبه می‌کند. نباید اجازه دهیم شائبه ایجاد شود. در بحث‌های مالی و اخلاقی هیچ تعارفی نداریم.

وی تاکید کرد: در هیات رسیدگی به تخلفات بدون نگاه به نام فرد و براساس گزارشات دقیق تصمیم‌گیری می‌کنیم. البته انسان جایزالخطاست و هنگامی که مرتکب اشتباه می‌شود، در مرحله اول باید به او تذکر داده شود و فرصت دهیم امور را اصلاح کند، اما اگر تکرار شد، باید قاطعانه برخورد کنیم.

استاندار تهران به مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح این استان اشاره کرد و افزود: نباید انتخابات و مشغله کاری انتخابات فرصتی برای افراد متخلف ایجاد کند و ما غفلت کنیم و افرادی سوءاستفاده کنند. بی‌تردید باید با قوت قبلی مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز ادامه پیدا کند.

هاشمی ادامه داد: در کنار نظارت‌ها باید شوراهایی که عملکرد مناسبی دارند، به صورت وسیع معرفی شوند و مورد تشویق قرار بگیرند.

وی با تاکید بر پیشگیری از وقوع هرگونه تخلف گفت: باید قبل از وقوع هر تخلفی از انجام آن پیشگیری شود. باید نیت شهرداران و اعضای شوراها خدمت به مردم باشد. بی‌تردید اختلاف سلیقه وجود دارد اما اگر در کارها این اختلاف سلیقه‌ها دخالت داده شود، بی‌تردید این خیانت به رای مردم است. مردم برای خدمت‌رسانی رای داده‌اند و وارد کردن خط و مشی سیاسی در کارها خیانت به این رای است.

استاندار تهران با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه سال جاری گفت: امیدواریم با تلاش مسوولان زمینه حضور حداکثری مردم در این روز فراهم شود تا ضمن تحقق خواست مقام معظم رهبری مردم با حضور حداکثری خود، دشمنان کشور و اسلام را بار دیگر ناکام بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا