مدیریت شهری

اخذ عوارض از تونل‌ها ترافیک و آلودگی هوای پایتخت را تشدید می‌کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا خسروی گفت: تصمیم شهرداری موجب به وجود آمدن هرج و مرج در مدیریت شهری در شهرهای بزرگ می‌شود؛ چرا که شهرهای بزرگ به تاسی از رفتار شهرداری تهران درآمدهای جدید برای خود دست و پا می‌کنند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ارائه خدمات توسط شهرداری تهران را وظیفه ذاتی این سازمان دانست و خطاب به شهردار و همکارانش گفت: اگر در انجام وظایف‌تان ناتوان هستید کنار بروید؛ مدیران خوش فکر و خلاق زیادی برای اداره بهتر شهر وجود دارند. چه اصراری دارید که خودتان را شهردار تهران بنامید اما از پرداخت هزینه‌های اداره شهر ناتوان باشید؟

وی دریافت عوارض از وظایف ذاتی شهرداری تهران را نکوهش کرد و افزود: اگر امروز از عبور و مرور مردم از بزرگراه‌ها و تونل‌ها عوارض دریافت شود لابد فردا برای جمع آوری زباله‌های شهر و آبیاری فضاهای سبز هم نگاهتان به جیب مردم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با نکوهش ایده اخذ عوارض از برخی بزرگراه‌ها و تونل‌ها گفت:‌ اگر معتقدید مردم می‌توانند سایر معابر شهر را جایگزین تونل‌ها و بزرگراه‌های مشمول دریافت عوارض کنند جوابگوی بار ترافیکی وحشتناک به وجود آمده خواهیم بود؟ دریافت عوارض از آزادراه‌ها فی نفسه به دلیل ایجاد راه‌های جدید افزون بر جاده‌های فعلی قابل دفاع است، اما کدام راه و تونلی داخل شهر وجود دارد که جدید ساخته شده باشد و به شاهرگ حیاتی تهران برای تخلیه بار ترافیکی مبدل نشده باشد؟ آیا اخذ عوارض و وضع جریمه از آنها مشکلات مردم را پیچیده‌تر نمی‌کند؟

خسروی خطاب به مدیران شهرداری گفت: به جای سهولت در عبور و مرور مردم و روان‌تر کردن بار ترافیکی دنبال پیچیده‌تر کردن وضعیت ترافیکی تهران هستید؟ آیا آلودگی پایتخت به دلیل گره‌های کور ناشی از اجرای چنین ایده منفعت طلبانه‌ای کورتر نمی‌شود؟ این ایده آخر و عاقبت خوبی ندارد.

نماینده مردم سمنان در مجلس تصویب لایحه اخذ عوارض از برخی بزرگراه‌ها و تونل‌ها توسط شورای شهر تهران را مبهم دانست و افزود:‌ اگر این لایحه با همه حرف و حدیث‌هایش در شورای شهر تهران به تصویب برسد یقینا توسط فرمانداری و استانداری تهران تایید نمی‌شود چون گره ترافیکی و آلودگی شهر را بدتر می‌کنند. امیدوارم طراحان این ایده هر چه زودتر در تصمیماتشان تجدید نظر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا