شورای شهر

به جای تشویش اذهان عمومی بهتر است به قانون تن داد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  رضا تقی پور در پی اقدام به خود سوزی یکی از شهروندان تهرانی همزمان با برگزاری دویست و بیست و ششمین جلسه شورا و انعکاس اخبار غیر واقعی آن حادثه در حاشیه این جلسه توضیحاتی را ارائه داد.

تقی پور در ابتدای سخنان خوداظهار داشت : در دین مبین اسلام همواره بر این امر تاکید شده است که قبل از روشن شدن تمامی ابعاد یک موضوع هرگز نباید قضاوتی در آن صورت گیرد و لذا ضروری می بود ارباب جراید قبل از انعکاس این اخبار با در نظر گرفتن اطلاعات کامل و بررسی وجوه مختلف نسبت به درج این مطالب اقدام می کردند. 

وی ادامه داد : بر همین اساس اطلاعات تکمیلی در خصوصی پرونده شهرسازی فرد مذکور جهت تنویر افکار عمومی ارائه می شود .

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر اساس گزارش سازمان نوسازی به تشریح جزییات پرونده این فرد پرداخت و گفت : بر اساس اطلاعات و اسناد به دست آمده از سازمان نوسازی شهر تهران شهروند مذکور در تاریخ ۱۵ بهمن سال ۹۱ اقدام به خرید یک واحد تجاری به مساحت ۴۵ متر مربع از سازمان نوسازی شهر تهران و می کند.

تقی پور ادامه داد : بر اساس کارشناسی صورت گرفته بهای این واحد به مبلغ ۱۴۸ میلیون تومان ارزیابی شده که در قرار داد منعقده مورد توافق طرفین بوده است. 
عضو کمیسیون و برنامه و بودجه شورا در ادامه افزود : بر اساس همین قرارداد که مورد توافق طرفین (سازمان نوسازی شهر تهران به عنوان فروشنده و فرد مذکور به عنوان خریدار ) بوده توافق می شود که بخشی از این مبلغ به میزان حدود ۴۵ میلیون تومان به صورت نقد و مابقی مبلغ به صورت اقساط طی ۳۶ ماه به فروشنده که در این جا سازمان نوسازی شهر تهران بوده پرداخت شود. 

وی تصریح کرد : بر طبق اطلاعات به دست آمده مبلغ ۱۰۳ میلیون تومان اقساط معوق ملک بوده که به دلیل عدم پرداخت به موقع اقساط طبق قانون جریمه دیر کرد به مبلغ یک میلیارد ریال معادل یکصد میلیون تومان به جرائم پرداخت نشده افزوده شده است .

تقی پور در ادامه خاطر نشان کرد : خریدار طی تماس های مکرر با سازمان ابراز ناتوانی در پرداخت جریمه می کند که سازمان نوسازی نیز در جهت کمک به این شهروند پیشنهادی ارائه می کند که بر طبق آن با پرداخت ۵۰ میلیون تومان هزینه دیر کرد یعنی ۵۰ درصد جرائم ،مابقی این هزینه بخشوده شود . 

وی ادامه داد : اما ظاهرا فرد مذکور از چنین پیشنهادی هم استقبال نکرده و در نتیجه تنها راه پرداخت نکردن جریمه دیر کرد خود را در اقدامی غیر مسئولانه و جوسازی علیه مدیریت شهری دیده است. 

تقی پور با اشاره به انجام چنین اقداماتی گفت : متاسفانه برخی به جای تن دادن به قانون و آگاهی از آن می خواهند با اقداماتی خارج از قانون و هنجارهای اجتماعی به کرسی بنشانند و این تنها یک معنی دارد؛ سرکشی در برابر قانون . 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: چنین اقداماتی تنها در جهت تشویش اذهان عمومی است که متاسفانه اغلب با حاشیه سازی هم همراه می شود اما بهتر است قبل از قضاوت تمامی وجوه موضوع را بررسی کنیم و یک تنه به قاضی نرویم. این شهروند عزیز هم بهتر بود به جای این قبیل اقدامات تحریک آمیز به قانونی تن می داد که شهروندان تهرانی نیز از آن تبعیت می کنند. 

در پایان سخنگوی شورای شهر تهران ،ضمن ابراز تاسف از اینکه بعضی سایت های گمنام این گونه با اخبار نادرست و قضاوتهای بی مبنا به تشویش اذهان عمومی می پردازند ،از اصحاب رسانه و سایتها و مطبوعات متعهد خواست قبل از درج این گونه مطالب زرد به مصداق آیه شریفه " إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا …" در سال وحدت و همدلی دولت و ملت و در شرایطی که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با هجمه های تبلیغاتی و خبری سعی در ایجاد تفرقه در بین ملت بزرگوار ایران دارند ،با بررسی کامل و اطمینان از صحت خبر ، اقدام به نشر آن کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا