مدیریت شهری

توضیحات مدیرعامل شرکت مترو درباره تعویق در پرداخت حقوق کارکنان مترو

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محسن نایبی در حاشیه مراسم تست سرد خط متروی فرودگاه مهرآباد، در پاسخ به پرسشی درباره گلایه کارگران شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با شرکت بهره‌برداری مترو از پرداخت نشدن چندین ماه حقوق و مزایا، اظهار داشت: براساس قراردادی که با پیمانکاران داریم اعتباری در اختیارشان قرار می‌گیرد و آنها موظف هستند حتی در صورتی که ۳ ماه به آنها بودجه‌ای ندهیم حقوق کارکنان خود را بپردازند. 

وی ادامه داد: این شرکت‌های پیمانکاری را پیدا کنید و بپرسید چرا پول کارگران خود را نمی‌دهند. 

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه  در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا شما در پرداخت بودجه به شرکت‌های پیمانکاری دچار مشکل شده‌اید، گفت: اگر به آنها پولی پرداخت نکرده بودیم از ما شکایت می‌کردند. اگر پولی به کارکنان پرداخته نشود نیز بسته به حساب و کتاب پیمانکار می‌توانیم این کار را انجام دهیم اما داستان هر شرکتی با شرکت دیگر متفاوت است و ممکن است بودجه یک شرکت تمام شده باشد. 

نایبی در پاسخ به پرسش دیگری که مبنی بر اینکه آیا با شرکت‌های پیمانکاری بدحساب همکاری خود را ادامه خواهید داد یا خیر، تاکنون کسی به ما مراجعه نکرده که بگوید ۸ یا ۹ ماه حقوقی از شرکت خود دریافت نکرده اما اگر این شرکت‌ها خوش حساب نباشند، قطعا از آنها استفاده نخواهیم کرد و در لیست سیاه شهرداری قرار می‌گیرند. 

وی با تاکید بر اینکه سند و مدرکی از دریافت نکردن حقوق چند ماهه کارگران با اعلام نام شرکت پیمانکاری آنها ارائه دهید، در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا این بررسی‌ها را خودتان انجام نمی‌دهید، گفت: ما نمی‌گوییم هیچ مشکلی وجود ندارد، ممکن است پرداخت حقوق کارگران یک ماه به تعویق افتاده باشد اما ۹ ماه نخواهد بود. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه دو شرکت پیمانکاری در خط یک، دو و ۴، ۸ ماه است که از پرداخت اضافه‌کار کارگران و ۴ ماه از پرداخت حقوق آنها صرف‌نظر کرده است، گفت: بنده فکر نمی‌کنم چنین چیزی وجود داشته باشد اما بررسی خواهیم کرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا