سیاسی

عربستان از قطع ارتباط با ایران ضرر می‌کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که صبح امروز(دوشنبه) در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی سخن می‌گفت، با اشاره به اقدام عربستان در قطع رابطه دیپلماتیک با ایران، با بیان اینکه ایران کشور قدرتمند و بزرگی است و تاریخ تمدن و بزرگی ایران نیز در کشورهای منطقه روشن است، اظهار کرد: به سران سعودی نصیحت می‌کنم از این کارهای خرابکاری و کارهای عجولانه، بی‌منطق، احساسی و به دور از مدیریت خود دست بردارند.

 

وی با اشاره به سیاست‌ها و اقدامات عربستان در منطقه طی سال‌های اخیر خطاب به سران سعودی گفت: ببینید که طی چند سال اخیر چه آشوب‌هایی در منطقه ایجاد کرده‌اید؛ آن کارتان در راه‌اندازی گروه‌های تروریستی جز به هم ریختن منطقه و به آشوب کشیدن دارایی‌های مردم سوریه، عراق و جاهای دیگر چه نتیجه‌ای به همراه داشته است؟ کارتان در یمن جز نابود کردن مردم مسلمان یمن و زیرساخت‌های این کشور چه نتیجه‌ای داشته است؟ یا کارتان در بحرین و شهید کردن آن روحانی مجاهد و همچنین کار عجولانه دیگری که انجام داده‌اید؟

 

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه این عربستان است که از قطع رابطه با ایران ضرر می‌کند، اظهار کرد: ایران بزرگ منطقه است و باید با بزرگ به بزرگی رفتار کرد؛ اگر بزرگی با خویشتنداری با شما رفتار می‌کند شما هم باید این رفتار را یاد بگیرید.

 

جهانگیری با بیان اینکه مردم عربستان همواره مورد احترام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم به عربستان لطمه بخورد بلکه آنها را نصیحت می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا