اجتماعی و فرهنگی

۳ طرح مبارزه با قاچاق کالا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار قاسم رضایی با حضور در استان مازندران در جمع خبرنگاران این استان گفت: سال ۹۴ سال خوبی برای کسب توفیقات برای مرزبانی به خصوص در مرزهای شرقی بود، در همین راستا ماموران ما موفق شدند در نقطه صفر مرز از ورود بیش از ۶۶تن مواد مخدر جلوگیری کنند.

پاکستان در مراقبت از مرزهای مشترک مسئولیت پذیر نیست

فرمانده مرزبانی ناجا، تعاملات دیپلماتیک با مرزبانان کشور های همسایه را از دیگر توفیقات مرزبانی در سال گذشته عنوان کرد و افزود : مرزبانی کشورمان ارتباط و تعاملات خوبی با مرزبانان کشورهای همسایه بویژه کشور عراق و افغانستان داشته و دارد، تنها کشور پاکستان است که در زمینه حفظ و مراقبت از مرزهای مشترک خود کوتاهی کرده که امیدواریم با اقدام مجدانه دستگاه دیپلماسی بتوانیم این کشور را در مراقبت از مرزهای مشترک خود مسئولیت پذیر کنیم.

افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی کشفیات قاچاق در سال ۹۴

وی با اشاره به اقدامات مرزبانی در مباره با قاچاق کالا در سال ۹۴، تصریح کرد: ما در سال گذشته توفیقات خوبی را در مبارزه با قاچاق کالا داشتیم به نحوی که میزان کشفیات بعضی اقلام نسبت به سال قبل افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

این مقام ارشد مرزبانی در جمع خبرنگاران به توفیقات مرزبانی در سال ۹۵ نیز اشاره کرد و گفت : در سال جدید در بحث مبارزه با ورود کالای قاچاق،  دستاوردهای خوبی را بدست آورده ایم همچنین بیش از ۵/۷ تن مواد مخدر و بیش از ۸۰ درصد پیش ساز مواد مخدر صنعتی کشف شده است.

وی همچنین از افزایش سه برابری کشفیات سیگار ، ۴ برابری مواد محترقه و ۸ برابری لوازم صوتی و تصویری نسبت به مدت مشابه درسال قبل خبر داد.

اجرای ۳ طرح مبارزه ای در حوزه قاچاق کالا

فرمانده مرزبانی ناجا، با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف مرزبانی در تحقق شعار سال ۹۵ است، ادامه داد: ما امسال در ادامه اقدامات سال ۹۴ برنامه های زیادی در مقابله با قاچاق کالا داریم ، در همین راستا نیز قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق را برای تحقق شعار سال تشکیل داده ایم و تاکنون سه طرح مبارزه ای به همین منظور در کشور اجرا کرده ایم.

سرداررضایی در ادامه بیان داشت: در راستای به روز رسانی و اشرافیت اطلاعاتی و ارتقاء مهارت های ماموریتی، مراتب در دستورکار برنامه های آموزشی مرزبانی قرار گرفته است که نهمین کارگاه ارتقاء توانمندسازی مهارتی با حضور فرماندهان یگان های ساحلی منطقه خزر در استان مازندران به مدت۳ الی ۴ روز تشکیل شد.

اشرافیت مرزبانان بر مرزهای کشور

وی با اذعان به اینکه مرزبانی اشرافیت خوبی بر مرز های خود دارد،خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ نیز برنامه ریزی در راستای ارتقاء مهارت های مدیریتی انجام شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا، تصریح کرد: خوشبختانه در سه استان مرزی شمالی با وجود کمبود تجهیزات فنی و دریایی، اقدامات خوبی در تحقق اشرافیت مرزی انجام شده است، امیدواریم با پیش بینی اعتبار هشت هزار میلیارد تومانی در برنامه ششم توسعه و با مساعدت مجلس و دولت محترم، بودجه پیشنهادی محقق شود، تا نسبت به تجهیز کردن مرزبانی به فناوری های نوین پیش از پیش موفق شویم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا