شورای شهر

توقف اجرای تفاهم‌نامه مشترک شورا و شهرداری برای انتخاب حسابرس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی شاکری درخصوص تذکر اخیرش در مورد انتخاب حسابرس مشترک بین شورا و شهرداری گفت: در جلسه روز گذشته شورای شهر رحمت‌الله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورا متنی را برای امضا نزد شورای شهر آورد که اعضای شورای شهر آن را امضا کردند.

 

وی افزود: براین اساس اعضای شورای شهر از هیات رییسه درخواست داشتند که موضوع انتخاب حسابرس مشترک بین شورا و شهرداری در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

 

رییس کمیته نامگذاری شواری شهر با اعلام موافقت چمران با این درخواست اعضای شورای شهر تهران گفت: رییس شورا اعلام کرد که این تفاهم‌نامه مشترک ابتدا در کمیسیون تلفیق بررسی و پس از آن در صحن علنی مورد رأی‌گیری قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان ایکه چندی پیش در تذکر پیش از دستور جلسه شورای شهر از توافق نامه یکپارچه‌سازی نظام حسابرسی و نحوه انتخاب حسابرس و بازرس قانون شهرداری که در ۱۹ آبان‌ماه منعقد شده بود، انتقاد کردم، تصریح کرد: نظارت در کنار تصویب لوایح از اصلی‌ترین وظایف شورای شهر است که به شیوه‌های متنوعی از نوع انتخاب حسابرس و … صورت می‌گیرد و نباید مسئولیت از شورا سلب شود.

 

شاکری افزود: تصمیم برای موسسات حسابرسی صلاحیت‌دار با رأی اکثریت به عهده کمیسیون تلفیق و رییس شورا است که باید گزارش حسابرسی در اختیار اعضای شورای شهر قرار گیرد و گزارش نهایی حسابرس باید به تایید اعضای شورای شهر برسد و این انتخاب حسابرس مشترک خارج از این قواعد و مقررات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا