شورای شهر

صورت های مالی شهرداری باید افشا شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین صبح امروز در جریان بررسی گزارش های حسابرسی سازمان های شهرداری تهران علیرضا دبیر در صحن شورا بیان داشت: ما باید در صورت های مالی به مردم نشان دهیم چه اتفاقی در شهرداری افتاده است. 

وی با بیان اینکه در دنیا نهادهای عمومی همه اطلاعات مربوط به حسابرسی را به مردم اعلام می کنند؛ بیان داشت: متاسفانه به گفته حسابرس منتخب شورا؛‌ یکی از بندهای حسابرس در همه سازمان ها این است که اطلاعات در صورت های مالی به خوبی افشا نشده است و این بند عمومی در همه گزارش های حسابرسی سازمان ها نشان می دهد آنطور که شهرداری تهران می گوید در شهرداری شفافیت مالی وجود ندارد. 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: افشای صورت های مالی به نفع مردم است و همه ما باید در این راستا حرکت کنیم. 

دبیر همچنین درباره عدم افشای صورت های مالی در سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی توضیح داد:‌ طلب های این سازمان از سازمان املاک از صورت های مالی سال ۹۱ به سال ۹۲ آورده شده است. همچنین گواهی انجام کارها در سال ۹۲ را ارائه نکرده اند و پرداخت برات کارت ها در گزارش نیامده است. سود سازمان نیز به شهرداری داده شده و گزارش آن ارائه نشده است

در این جلسه گزارش حسابرس رسمی شورا درباره حسابرسی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در سال ۹۲ قرائت شد و علیرضا دبیر با اشاره به همان بند عمومی مشترک در این گزارش گفت: اگر بند عدم افشای اطلاعات وجود نداشت گزارش این سازمان مقبول می شد.

دبیر درباره عدم افشای صورت های مالی در سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی توضیح داد:‌ 59 میلیارد تومان در بخش طلب از سازمان املاک از صورت های مالی سال ۹۱ به سال ۹۲ آورده شده است. همچنین گواهی انجام کارها در سال ۹۲ را ارائه نکرده اند و پرداخت برات کارت ها در گزارش نیامده است و مبلغ آن ۵۸۰ میلیارد تومان است. ۵۰ میلیارد تومان هم سود سازمان است که به شهرداری داده شده است و گزارش آن ارائه نشده است.

علیرضا دبیر در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمانهای شهرداری تهران گفت: شنیده ایم برخی از بندهای مهم اساسنامه سازمانهای شهرداری تهران با مصوبه شورا مطابق نیست. به همین دلیل از شهرداری می خواهم اساسنامه های سازمانها را برای بررسی به شورای شهر ارسال کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت رعایت مصوبات شورا تصریح کرد: سه هفته قبل در تاریخ چهارم آذرماه در چنین جلسه ای این موضوع را تذکر دادم اما در طول این مدت شهرداری هیچ اقدامی برای ارسال اساسنامه سازمانها به شورا انجام نداده و اگر به این موضوع رسیدگی نشود تذکر را کتبی به شهرداری ارسال می کنم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بعد از تذکری که هفته گذشته دادم قرار بود ظرف ۴۸ ساعت اساسنامه ها به شورا ارسال شود و با این تاخیر پیش آمده این سوال به وجود می آید که اگر اساسنامه ها بدون مشکل است چرا آن را در اختیار شورا قرار نمی دهند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا