ورودروزانه ۲۵۰هزار خوردو غیرمجاز به محدوده ط

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود: با گذشت ماه‌ها از نصب دوربین های ثبت تخلف در محدوده زوج و فرد و آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی در خصوص ثبت جریمه ورود به این محدوده، وقت آن رسیده که با ارسال لحظه‌ای پیامک به رانندگان متخلف و ارسال برگه جریمه ظرف مدت ۴۸ ساعت به نشانی آنها، از این تخلف که دیگر به عادت تبدیل شده، جلوگیری به عمل آید و متخلفان بدانند که قانون شکنی هزینه دارد.

وی با تأکید بر این که در صورت ارسال ۴۸ ساعته برگه جریمه به رانندگان متخلف، مطمئناً شاهد کاهش محسوس این تخلف خواهیم بود، اعلام کرد: حتماً انجام اقدامات ایجابی همچون فرهنگ سازی و اِعمال جرایم ارشادی در جای خود خوب است اما تا وقتی اقدامات بازدارنده از طریق اجرای دقیق قانون و اِعمال جرایمی که در قوانین و مقررات پیش بینی شده صورت نگیرد، تخلف تکرار شده و تکرار تخلف برای متخلفان به عادت تبدیل می شود.

۶ سال است که هر روز لزوم کمک دولت را تکرار می کنیم

معاون شهردار تهران با اشاره به عدم تخصیص بودجه مورد نیاز از محل اعتبارات دولتی به حمل و نقل عمومی در ۶ سال گذشته و این که در این سالها، حتی یک اتوبوس دولتی نیز به تهران واگذار نشده، اظهار کرد: با یک حساب سر انگشتی، مدیریت شهری تهران و در واقع شهروندان تهرانی، ۲۲۰۰ روز متوالی است که از کمک های دولتی محروم نگه داشته شده اند و طی این سالها تقریباً هر روز، موضوع محرومیت مردم تهران از کمک دولت و لزوم حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی را تکرار می کنیم.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که بر اساس قانون، دولت باید ۸۲ و نیم درصد و مدیریت شهری نیز می بایست ۱۷ و نیم درصد از مبلغ خرید اتوبوس را پرداخت کنند، در صورتی که شهرداری تهران سال هاست ۱۰۰ درصد این مبلغ را به تنهایی می‌پردازد، تصریح کرد: علاوه بر این، به موجب قانون دولت موظف است ۵۰ درصد هزینه ساخت و توسعه مترو و حداقل یک سوم یارانه بلیت اتوبوس و مترو را پرداخت کند که مبالغ پرداختی از سوی دولت، بسیار پایین تر از این اعداد و ارقام است.

وی با تأکید بر این که سهم حمل و نقل عمومی از محل اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها نیز حذف گردیده و حداقل کمکی که از طریق اختصاص سهمیه سوخت برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده بود را نیز حذف نمودند، اضافه کرد: علاوه بر همه این ها، از سهم شهرداری تهران از محل جرایم راهنمایی و رانندگی نیز تنها مبلغ ناچیزی را می پردازند، در صورتی که کل این مبالغ صرف بهبود حمل و نقل عمومی تهران می شود و در واقع، این مردم این کلان شهر هستند که از آن سود می برند.

تسهیلات به دارندگان خودروی شخصی در مقابل محرومیت مسافران حمل و نقل عمومی جای تأسف دارد

معاون شهردار تهران با اشاره به این که اختصاص وام ۲۵ میلیون تومانی برای خرید ۱۱۰ هزار دستگاه خودروی شخصی نشان از بهاء دادن به حمل و نقل شخصی از سوی مسئولان دولتی و تفکر «خودرو محور» دولت دارد، اظهار کرد: در شرایطی که ناوگان آلاینده و فرسوده اتوبوسرانی و تاکسیرانی، شهروندان تهرانی را در دشواری و سختی قرار داده، دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان وام که با آن می شد حداقل دو هزار و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابین تندرو خرید را به خریداری خودروی شخصی، تخصیص دادند.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که با اختصاص این وام به ناوگان تاکسیرانی تهران، نه تنها ۱۷ هزار دستگاه تاکسی آلاینده و فرسوده تهران نوسازی می شد، بلکه کل ناوگان آژانس های مسافربری این کلان شهر نیز بازسازی قرار می شد، تصریح کرد: برای توسعه حمل و نقل شخصی و به دارندگان وسایل نقلیه سواری تسهیلات می دهیم اما در مقابل حمل و نقل عمومی و مسافران آن را در محرومیت نگه می داریم که نشان دهنده نگاه اشتباه و نگرش غلط تصمیم گیران است و جای تأسف دارد.

وی در پایان با تأکید بر این که سامانه ثبت نام مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک تا پایان آذر ماه آماده می شود و از دی ماه، شاهد آغاز ثبت نام متقاضیان آرم ترافیک خواهیم بود، اظهار کرد: به این منظور، مجموعه تغییراتی را در ساز و کار واگذاری مجوز طرح ترافیک پیش بینی کرده ایم که پس از انجام هماهنگی های لازم و کسب موافقت شورای محترم اسلامی شهر تهران و شورای عالی ترافیک، نسبت به اجرا و اعمال این تغییرات اقدام می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا