اجتماعی و فرهنگی

تحصیل هزار و ۱۱۶ دانشجوی ایرانی در مجارستان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیدحسن هاشمی صبح امروز در حاشیه اختتامیه نشست مشترک بیماری‌های عفونی در حاملگی و زنان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران از مدت‌ها پیش از نخست‌وزیر مجارستان دعوت کرده بود تا به ایران آید و یکی از بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشورمان را مورد بازدید قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران نماد علمی کشور است، افزود: در سمینار امروز علاوه بر سخنرانی نخست‌وزیر مجارستان از تندیس ابوعلی‌سینا و سمول‌وایز پرده‌برداری شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سمول‌وایز یکی از برجستگان علوم پزشکی مجارستان است، گفت: نخست‌وزیر این کشور در سخنرانی اعلام کرد که در کشورشان پس از انجیل کتابی که بیشترین نقش را داشته است کتاب ابن‌سینا بوده و این برای ایران و جوانان ما افتخار است.

هاشمی بیان داشت: امیدواریم با تأکید بر رسم نیاکان خود همچون ابن‌سینا قله‌های علم را پشت‌رس گذاریم.

وی در رابطه با جزئیات تفاهم‌نامه وزارت بهداشت با کشور مجارستان، ادامه داد: این تفاهم‌نامه در حوزه آموزشی و پژوهشی و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه تولیدات دارویی است. گیاهان دارویی زیادی در ایران تولید و بسته‌بندی می‌شود که زمینه صادرات آن به کشورهای دیگر وجود دارد.

وزیر بهداشت افزود: از جمله اقدامات مشترک دیگری که می‌توان در راستای این تفاهم‌نامه داشت استفاده از خواهرخواندگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه سمول‌وایز مجارستان است و در حال حاضر هزار و ۱۱۶ دانشجوی ایرانی در مجارستان تحصیل می‌کنند و ۴ هزار دانشجو نیز فارغ‌التحصیل شده‌‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا