سیاسیصفحه اصلی

عضو سابق شورای شهر تهران مدعی شد:بخشنامه جدید شهرداری برای باز‌پس‌گیری ساختمان سرای محلات از شورایاران

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: ۸ مرداد شهردار تهران طی بخشنامه‌ای به شهرداری‌های مناطق از آنها خواسته تا ساختمان سرای محلات را از شورایاران بگیرند و در واقع با این اقدام از این پس شورایاران باید در خانه‌های خود امور محلات را پیگیری کنند!

به گزارش شوراآنلاین، ابوالفضل قناعتی با اشاره به آمار ضعیف مشارکت در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های تهران اظهار کرد: ثبت این آمار به‌دلیل عملکرد ضعیف مدیریت شهری در این دوره بوده و این در حالیست که در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها ۷۰۰ هزار نفر مشارکت داشتند.

وی افزود: در این دوره از انتخابات حتی خود شورایاران نیز برای حضور در انتخابات رغبتی نشان ندادند و این امر به‌دلیل عدم توجه مدیریت شهری به شورایاران بوده است چرا که در دوره گذشته مدیریت شهری با دعوت از دبیران مناطق در صحن شورای شهر، آنها می‌توانستند گزارشی از اقدامات خود ارائه کنند.

قناعتی ادامه داد: این دوره از انتخابات با ابهاماتی روبه‌رو بوده است و به‌تازگی نیز (۸ مرداد) شهردار تهران طی بخشنامه‌ای به شهرداری‌های مناطق از آنها خواسته است تا ساختمان سرای محلات را از شورایاران بگیرند و در واقع با این اقدام از این پس شورایاران، محل و ساختمانی برای پیگیری امور محلات نخواهند داشت و باید در خانه‌های خود امور محلات را پیگیری کنند!

عضو سابق شورای شهر تهران، این اقدام شهرداری را عوامفریبی دانست و متذکر شد: مدیریت شهری تهران می‌دانست اگر قبل از انتخابات چنین بخشنامه‌ای را ابلاغ کند، کاندیداهای کمتری ثبت‌نام خواهند کرد و در واقع با پس‌گیری ساختمان سرای محلات و همچنین کاهش اختیارات آنها، نشان داد که مدیریت شهری به‌دنبال یک انتخابات نمایشی بود که در این بخش نیز بازنده شد.

قناعتی گفت: بر اساس آمار بالغ بر ۷۰ درصد از افرادی که در این دوره به شورایاری‌ها راه یافتند، اصولگرا هستند و مدیریت شهری با بخشنامه اخیرش می‌خواهد از خدمت شورایاران به شهروندان در محلات ممانعت کند و در واقع این روش اصلاح‌طلبان است.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری در این دوره با محدود کردن اختیارات شورایاران به‌سمتی حرکت خواهد کرد که هر اقدامی بخواهد در محلات انجام دهد و شهروندان نیز نتوانند به آنها اعتراض کنند.

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا