اجتماعی و فرهنگی

شیوه‌نامه انتخابات هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی ابلاغ شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین با امضای علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، شیوه‌نامه انتخابات هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و سرپرستی‌های مدارس خارج از کشور ابلاغ شد.

در مقدمه این شیوه‌نامه آمده است: در اجرای ماده ۳ آیین‌نامه تشکیل مجلس دانش‌آموزی، مصوب ششصد و هفتاد و دومین جلسه و نیز اصلاحیه هشتصد و شصت و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی بر طبق جدول زمان‌بندی انجام می‌شود.
بر این اساس، فراهم آوردن زمینه تربیت اجتماعی ـ سیاسی دانش‌آموزان،‌ ترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون همکاری، مسئولیت‌پذیری و زمینه‌سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ گفت‌وگو و مشورت بین دانش‌آموزان، تقویت روحیه خودباوری، آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مقوله‌های سیاسی و اجتماعی از اهداف تشکیل مجلس دانش‌آموزی عنوان شده است.
بر اساس این شیوه‌نامه، پس از برگزاری انتخابات در هر مدرسه و تشکیل جلسه هم‌اندیشی هیأت رئیسه مناطق و استان‌ها با در نظرگرفتن نمایندگان اقلیت‌های دینی، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و دانش‌آموزان مدارس خارج از کشور، هیأت رئیسه شورای دانش‌آموزان تعیین می‌شود.
براساس تبصره (۳) این آیین‌نامه، مدیر کل آموزش و پرورش استان،‌ رئیس ستاد انتخابات، معاون پرورشی و فرهنگی، ناظر ستاد مرکزی، مدیر دانش‌آموزی استان، دبیر ستاد و نماینده استانداری، رئیس حراست و مسئول روابط عمومی استان و دو نماینده از دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، اعضای ستاد اننتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا