اجتماعی و فرهنگی

واکنش معاون شهردار به شایعات/یک مورد تخلف مالی هم گزارش نشده است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  ناصر امانی اظهار کرد: گزارش های حسابرسی سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران در جلسات شورای اسلامی شهر که ویژه همین بررسی‌ها تشکیل می شود، در حال قرائت است که قرائت حسابرسی شرکتها تمام شده و قرار است قرائت حسابرسی سازمانها نیز بزودی انجام شود.

 

وی افزود: حسابرس شورا صورتهای مالی را با استانداردهای حسابرسی تطبیق داده و چنانچه از استانداردهای حسابرسی انحرافی صورت گرفته باشد، از طریق رییس محترم شورای اسلامی شهر به شهردار تهران اعلام خواهند کرد.

 

به گفته امانی، نتایج قرائت شده توسط حسابرس شورا درباره ۱۸ شرکتی که تاکنون مورد حسابرسی قرار گرفته دارای یک مورد تخلف یا سوء استفاده مالی نبوده است. عمدتاً انحراف از استانداردهای مالی، عدم دریافت مدارک یا عدم رویت مدارک در جریان حسابرسی شرکتها و سازمان ها گزارش شده که یک امر معمول است و نکته جدیدی نیست. به عنوان نمونه شرکت برج میلاد یکی از شرکتهای وابسته به شهرداری تهران توسط حسابرس شورا با نتیجه عدم اظهار نظر اعلام شد در حالی که از سوی بازرس سازمان بازرسی کل کشور مورد بازرسی قرار گرفت و هیچگونه تخلفی در آن گزارش نشد.

 

امانی ادامه داد: حسابرس به دنبال کشف تخلف نیست بلکه تطبیق صورتهای مالی با استانداردهای حسابرسی را تعقیب می کند.

 

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به حسابرسی شرکت نوسازی عباس آباد و سازمان میادین میوه و تره بار تصریح کرد: وضعیت این شرکت و سازمان یاد شده در جلسه کمیسیون مشترک شورای شهر و شهرداری تهران به شکل کارشناسی بررسی شد که خوشبختانه شهرداری مدارک و مستندات مربوطه را به همراه توضیحات جامع ارائه کرد و نهایتا بسیاری از اعضای شورا هم مصوبه شورای عالی شهرسازی را رویت و اقدام شهرداری در اجرای این مصوبه را تائید کردند.

 

بنا براعلام روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا،، وی ضمن استقبال از حسابرسی شورا از واحدهای تابعه شهرداری تهران یادآور شد: این حسابرسی‌ها ادامه دارد و تابحال هیچگونه تخلفی به ثبت نرسیده و چنانچه تخلفی با اسناد و مدارک ثابت شود و به شهرداری اعلام شود، ما تعهد داریم که با جدی ترین صورت ممکن با متخلف برخورد کنیم.

 

امانی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد کمیسیونی مشترک با ترکیب اعضای شورا و شهرداری، حسابرسی ها را با حضور حسابرس مجمع های سازمانها و شرکت ها بررسی و نتیجه آن در جلسه شورا ارائه شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا