ورزشی

تنور داغ کشتی در لیگ جهانی/بزرگان جهان در آزادی

/شورا آنلاین-حامد امینی/

سالن دوازده هزار نفری آزادی یکبار دیگر شاهد نمایش گوش شکسته هایی خواهند بود که قرار است در دومین دوره لیگ جهانی کشتی آزاد و فرنگی روی تشک بروند. رقابت هایی که به پیشنهاد فدراسیون کشتی ایران و با تایید اتحادیه جهانی کشتی در تقویم فیلا قرار گرفت و اولین دوره آن سال گذشته در استان مازندران و آبادان برگزار شد و با قهرمانی تیم های ایرانی همراه بود.

 

دومین دوره لیگ جهانی کشتی با استقبال چشمگیرتری مواجه شده و تعداد بیشتری از کشورهای مطرح دنیا قرار است در مسابقات پیش رو شرکت کنند که قطعا باعث افزایش جذابیت و بالارفتن سطح کیفی مسابقات خواهد شد و تماشاگران بیشتری را به سالن ۱۲ هزار نفری آزادی خواهد کشید.

 

ولادمیر خینچیگاشویلی(قهرمان جهان از گرجستان)، جیک هربرت( قهرمان المپیک از آمریکا)، ماگومدرسول گاجی ماگمدوف(قهرمان جهان از روسیه)، آلبرت ساریتوف از روسیه، اونوربات پروجاو (نایب قهرمان جهان از مغولستان)، ادگار ینوکیان ارمنستانی، فرانکلین گومز پورتوریکویی، بلانکو کوبایی و تونی راموس آز آمریکا از جمله چهره های مطرح خارجی در این رقابت‌ها محسوب می‌شوند که در این میان خینچگاشویلی و ماگومدوف برای تیم بیمه رازی به روی تشک خواهند رفت و ساریتوف برای ستارگان ساری مبارزه می‌کند.

 

در میان چهره‌های مطرح داخلی نیز می‌توان به حضور نفرات سرشناسی چون رضا یزدانی (دارنده ۲ طلای جهان)، مسعود اسماعیل پور (دارنده مدال نقره جهان)، کمیل قاسمی(دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان)، بهنام احسان پور( دارنده طلای جوانان جهان)، علیرضا قاسمی، میثم مصطفی جوکار(قهرمان بازی‌های آسیایی) و تعدادی دیگر نظیر رضا اطری، احسان امینی، محمد جواد ابراهیمی، رضا افضلی و مجتبی گلیج اشاره کرد که قطعا حضور این چهره‌ای شاخص داخلی و خارجی در دومین دوره لیگ جهانی کشتی،تهران را بار دیگر قلب تپنده کشتی جهان خواهد کرد.

 

برگزاری این مسابقات و ثبت آن در تقویم سالانه فیلا یکی از اتفاقات مهمی بود که بعد از روی کار آمدن رسول خادم به عنوان رییس فدراسیون کشتی رقم خورد و نگاه بزرگان کشتی دنیا را به خودش معطوف کرد. مسابقاتی که قطعا با گذشت زمان به لحاظ کمی و کیفی سطح بالاتری پیدا خواهد کرد و به یکی از رقابت های معتبر بین المللی تبدیل خواهد شد. قطعا لیگ جهانی کشتی فرصت مناسبی برای ملی پوشان کشتی ایران خواهد بود تا مقابل حریفان پرآوازه جهانی خود کسب تجربه کنند. تجربه ای که در میادین بزرگی چون رقابت های جهانی و المپیک ارزشند و گرانبها خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا