سیاسی

اجلاس گازی تهران نمادی از قدرت و اتحاد تولیدکنندگان و صادرکنندگان گاز است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار "نیکلاس مادورو" رییس جمهوری ونزوئلا گفت: ایران و ونزوئلا دو کشور دوست و متحد هستند که مسیر خود را به سمت پیشرفت و رفاه بیشتر برای ملت‌هایشان ادامه می‌دهند .

وی با بیان این که کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور باید در دوره پساتحریم، تلاش و فعالیت خود را مضاعف کند، اظهار داشت: تهران برای گسترش همکاری‌های علمی، دانشگاهی، تأمین نیازمندی‌های تجاری و صنعتی ونزوئلا و اجرای سریع‌تر توافقات و پروژه‌های مشترک دو کشور آمادگی کامل دارد.

 

رییس‌ جمهوری در ادامه برگزاری اجلاس سران کشورهای تولیدکننده گاز در تهران را یک قدرت‌نمایی برای تولیدکنندگان و مجموعه صنعت گاز دنیا خواند و تصریح کرد: کشورهای عضو این مجمع گازی به دنبال تولید انرژی پاک و در عین حال حفاظت مؤثرتر از محیط زیست هستند.

 

روحانی همچنین با قدردانی از تلاش‌های رییس‌جمهوری ونزوئلا برای توازن در وضعیت بازار تولید و عرضه نفت خاطرنشان ساخت: ایران و ونزوئلا در موضوعات سیاسی و مسایل منطقه ای، دیدگاه ها و نقطه نظرات نزدیکی به یکدیگر دارند ، هر دو کشور مخالف تجاوز به حقوق مردم فلسطین، اتمام تروریسم و درگیری‌ها در عراق و سوریه و برقراری امنیت در این کشورها و مبارزه قاطع با تروریسم هستند که امروز تبدیل به مشکلی جهانی شده است.

 

رییس‌ جمهوری همچنین هماهنگی کشورهای تولیدکننده و صادرکننده منابع انرژی را در جهت ثبات و تعادل بازار ضروری دانست.

 

نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا نیز در این دیدار با اشاره به این که روابط دو کشور بر پایه اعتماد و اطمینان سیاسی متقابل با یکدیگر بنا شده است، گفت: ما در ونزوئلا تجربه بسیار مطلوبی از همکاری با ایران در پروژه‌های مشترک داریم.

 

مادورو ضمن تبریک به دکتر روحانی برای سازمان‌دهی و روند اجرایی مطلوب برگزاری اجلاس سران مجمع کشورهای تولیدکننده گاز در تهران، اظهار داشت: یقین دارم که با مدیریت تهران امور این مجموعه بسیار خوب و قدرتمندانه به پیش خواهد رفت.

 

وی با بیان این که باید زمینه‌ها برای بهره‌گیری حداکثری از فرصت پس از رفع تحریم‌ها علیه ایران را از هم اکنون فراهم کنیم، تصریح کرد: مردم ونزوئلا به دولت و مردم ایران علاقمند هستند و ضروری است در افقی بزرگ‌تر سطح روابط و همکاری‌ها در فضای جدید تعمیق و گسترش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا