اجتماعی و فرهنگی

افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین امین‌حسین نقشینه در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی از روز دوشنبه به تدریج با عبور امواج تراز میانی جو از بخش‌های جنوبی کشور، ابتدا برای بخش‌های جنوبی خلیج فارس و به تدریج در روز سه شنبه با حرکت سامانه به سمت شرق، علاوه بر این مناطق برای غرب تنگه هرمز ابرناکی، وزش باد و رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: این سامانه در روز چهارشنبه نیز در مناطق ذکر شده فعال بوده و به تدریج روز پنجشنبه فعالیت آن تضعیف می شود. لذا از روز سه شنبه تا چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و در روز چهارشنبه دریای عمان مواج است.

وی ادامه داد: در سایر مناطق کشور از امروز تا پایان هفته جوی آرام خواهیم داشت که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی خواهد بود. از این رو توصیه می‌شود سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریهای قلبی و تنفسی از تردد غیرضروری در سطح شهر در این مدت خودداری نمایند.  

نقشینه با بیان اینکه آسمان تهران امروز صاف است، گفت: شهرکرد با دمای منفی ۶ و بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مراکز استان‌های کشور هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا