سیاسی

احمدی نژاد و قالیباف تا زمانی که پست داشتند پاسخگوی اتفاقات نبودند/بررسی عملکرد گذشته مسئولان به سیاه نمایی تعبیر می شود

به گزارش شورا‌آنلاین، جلال میرزایی با بیان اینکه «متاسفانه در کشور ما مسئولان تا در پست و سمتی قرار دارند، پاسخگوی اتفاقات حوزه مسئولیت خود نیستند؛» تاکید کرد: این موضوع هم در مورد آقای احمدی نژاد و هم درباره آقای قالیباف صادق است. 

 

میرزایی افزود: بعد از اینکه آن مسئولیت را هم تحویل می دهند، وقتی درباره عملکرد گذشته شان صحبت می شود محکوم به سیاه نمایی می شوید. مشخص نیست که این پاسخگویی چه زمانی باید اتفاق بیفتد.

 

دادستان نباید موضع گیری سیاسی داشته باشد

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در واکنش به گلایه دادستان درباره خبررسانی تخلفات شهری در گزارش شهردار به شورای شهر بیان کرد: به نظر من آقای دادستان نباید موضع گیری سیاسی داشته باشد، بلکه با تجمیع مدارک و اسناد از طرف شهرداری و شورای شهر به عنوان مدعی العموم وارد شوند. 

 

او با تاکید براینکه آقایان برای یک اظهارنظر جزیی به عنوان مدعی العموم ورود می کنند، گفت: باید این نوع شفاف سازی ها انجام شود نه تنها درباره شهرداری که درباره دستگاه ها و سازمان ها و موسسات هم صادق است. اگر درباره تخلفات شفاف سازی نشود، تخلف و فساد هر روز بیشتر در کشور ریشه می دواند. 

 

جلالی ادامه داد: اگر می خواهیم فاصله حاکمیت و مردم نزدیک تر شود و شکاف ایجاد نشود، نیاز داریم که با مردم صادق باشیم و عملکرد مسئولان هم شفاف باشد.

 

او با تاکید براین موضوع که تخلفات طرح شده  از طرف آقای نجفی صرفا در سطح اطلاع رسانی مطرح شده است، عنوان کرد: آقای نجفی هم باید گزارش جامعی که قول آن را داده اند را تهیه و در اختیار شورای شهر قرار دهند تا بررسی شود. 

 

شورای شهر کمیته ای را برای بررسی تخلفات دوره قبل تعیین کند

جلالی ادامه داد: خوب است در شورای شهر هم کمیته ای برای بررسی و رسیدگی به گزارش و گفته های آقای نجفی تعیین کنند تا عملکرد دوره آقای قالیباف بررسی شود. 

 

نماینده ایلام در مجلس با بیان اینکه اگر این کار را ما بخواهیم در مجلس انجام دهیم و کمیته ای را مسئول این کار کنیم با مشکلاتی روبرو خواهیم بود، تاکید کرد: اما شورای شهر تهران این موانع را ندارند و به دلیل یک دست بودن دغدغه رای آوردن و نیاوردن را هم ندارند. شورای شهر بررسی کند اگر منع قانونی ندارد ورود و عملکرد گذشته را بررسی کند. پس از آن هم نتایج و موارد تخلف را می توانند به مرجع قضایی ارسال کند.

 

او درباره اینکه مجلس با مشخص شدن برخی تخلفات و البته گره هایی که هنوز باز نشده است، بار دیگر تصمیم به تحقیق و تفحص خواهد داشت، گفت: به نظر من ابتدا شورای شهر باید کار کند، مدارک و مستندات که بیرون بیاید و پس از آن مجلس و شورای شهر می توانند با همفکری در این باره تصمیم بگیرند.

 

 این عضو فراکسیون امید با تاکید براینکه فراکسیون متبوعش اگر لازم باشد هنوز هم آمادگی دارد تا درخواست تحقیق و تفحص را به جریان بیندازند، عنوان کرد که منتها باید دید که این تحقیق و تفحص دوباره چقدر می تواند تاثیرگذار و کارا باشد.
منبع:شهرنوشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا