شورای شهر

تغییر برنامه ۵ ساله دوم شهرداری باید با رأی اعضا انجام گیرد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محسن سرخو در جریان یکصد و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران اهدافی را به صورت مشخص در بخش حمل‌ونقل پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: طی این برنامه ۵ ساله باید ۱۵۰ کیلومتر خط مترو در تهران احداث شود، گفت: بر اساس این برنامه پیش‌بینی شده است که سالانه ۳۰ کیلومتر خط مترو در شهر تهران احداث شود.

وی گفت: در سال جاری باید ۲۸ کیلومتر خط مترو به بهره‌برداری برسد که احداث این خطوط مربوط به بخشی از خط ۳ و بخش جنوبی خط ۷ مترو است.

سرخو ادامه داد: در سال ۹۴ نیز و در برنامه ۵ ساله پیش‌بینی شده است که ۳۴ کیلومتر خط مترو به بهره‌برداری برسد که با اجرای کامل برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران خطوط ۳، ۶ و ۷ مترو کامل خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که ما اعتبارات لازم در بخش حمل و نقل و به ویژه خط مترو را پیش‌بینی نکنیم نمی‌توانیم به اهداف موردنظر خود دست یابیم و باید به این موضوع دقت شود که هر گونه تغییر در برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران باید با رأی دو سوم اعضا شورا همراه باشد.

وی اضافه کرد: تأکید بر سلامت مردم و رفع مشکلات ترافیکی از جمله نکاتی بود که مقام معظم رهبری در دیدار خود با اعضای شورای شهر و شهرداری بیان نمودند و آنها را به عنوان اولویت‌های شهر مطرح کردند.

وی ادامه داد: حفظ باغات و فضای سبز، توسعه حمل‌ونقل عمومی، توجه به هوای پاک و کاهش آلودگی از جمله موضوعاتی است که باید مدنظر مدیریت شهری قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید سالانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شود و به همین تعداد نیز اتوبوس‌های فرسوده از رده خارج شوند که در واقع خرید این اتوبوس‌ها با شهرداری تهران است.

سرخو با تأکید بر اینکه دید غلط در شورای سوم در بخش حمل‌ونقل موجب به زمین خوردن این بخش از مدیریت شهری شده است گفت: ما تأکید کرده‌ایم که باید دولت به شهرداری کمک کند و این موضوع به لحاظ اهمیت آن است اما شهرداری تهران باید اقدامات گسترده‌ای را برای خرید و توسعه حمل‌ونقل عمومی و به ویژه اتوبوس انجام دهد ضمن اینکه در حال حاضر تعدادی از شهروندان در منتهی‌الیه شرق و غرب تهران به دلیل کمبود اتوبوس از وسایل شخصی خود برای تردد استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا