اجتماعی و فرهنگی

الزامی بودن گذرنامه و ویزا برای زائران عتبات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تبریک هفته بسیج، به تشکیل قرارگاه اربعین حسینی اشاره و اظهار داشت: نیروی انتظامی با تشکیل قرارگاه اربعین حسینی در حوزه‌های ترافیکی و انتظامی برنامه‌هایی را در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه برگزار خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: این قرارگاه در استان‌های ایلام و خوزستان فعال شده و به کار خود ادامه می‌دهد؛ یکی از نکات مهم این قرارگاه بحث خدمات ترافیکی به زائران، تسهیل در عبور و مرور و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای است.

وی به برپایی کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی که با دستگاه‌های امدادی و خدماتی به طور ماهانه برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته با هماهنگی دستگاه‌های مختلف از جمله راهداری و اورژانس و … برای اقدامات ترافیکی در اربعین حسینی تصمیم‌گیری های لازم انجام شد و مقرر شد قبل از اینکه تردد زوار به اوج برسد رزمایش بزرگ قرارگاه ترافیکی اربعین حسینی در مهران انجام شود.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به تجربه سال گذشته پرداخت و افزود: کاستی‌هایی را در ارائه خدمات ترافیکی به زائرین اربعین حسینی در سال گذشته شاهد بودیم که رزمایش امسال با هدف ارائه خدمات بهتر، مناسب‌تر و روان‌تر در امور ترافیکی چه در حوزه جابه‌جایی مسافر و چه در حوزه تردد و همچنین مسائل سطح جاده‌ها انجام خواهد شد.

سردار مهری در پاسخ به دیگر سوال فارس در مورد ایجاد پارکینگ برای خودروهای شخصی زائران گفت: یکی از نکات مهم بحث پارکینگ بود چرا که سال گذشته زائران، خودروها را از ۱۰ کیلومتری مهران پارک کرده بودند و موقع برگشت نمی‌دانستند خودرویشان در کجاست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: ساماندهی پارکینگ‌ها در مهران، شلمچه و چزابه انجام شده و با کمک فرمانداران و مسئولان محلی برای خودروی زائران پیش‌بینی پارکینگ انجام شده است.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور در پاسخ به سوال دیگری درمورد بهترین مسیر برای تردد زائران اظهار داشت: مسیر ایلام به مهران حدودا ۱۰۰-۹۵ کیلومتر است؛ جاده‌ای کوهستانی که به صورت دوطرفه است؛ البته در بعضی از نقاط این جاده برای جداکننده مسیر اقدام شده اما در مجموع این مسیر یک جاده کوهستانی و دو طرفه است.

وی گفت: استان خوزستان از نظر جاده‌ای بهتر است چرا که از نظر ریلی نیز پیش‌بینی تردد زائران شده و زیرساخت‌های مناسب‌تری دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تأکید کرد: پلیس راهور برای مرزهای شلمچه، چزابه و مهران تمهیدات ترافیکی خاصی را اتخاذ کرده و با تقویت نیرو و افزایش گشت‌ها برای کنترل تردد زائران اقدامات لازم را انجام داده است.

وی گفت: در طول مسیر، بنرهایی را برای راهنمایی زائران نصب شده است؛ همچنین بروشورهایی حاوی تذکرات لازم به مسافران ارائه خواهد شد.

سردار مهری با تاکید بر این مطلب که زائران حتما باید گذرنامه و ویزا را همره خود داشته باشند به رانندگان خودروهای شخصی و عمومی نیز توصیه کرد: حتما مدارک لازم از جمله گواهینامه، معاینه فنی خودرو، کارت خودرو، دفترچه مخصوص و کارت هوشمند را همراه خود داشته باشند.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به حادثه روز گذشته در استان ایلام پرداخت و گفت: متاسفانه به دلیل عدم توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی شاهد تصادف یک خودروی سواری و کشته شدن چند نفر از هموطنان بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به نزولات جوی و عنایت به این موضوع که زائران در مناطق کوهستانی در حال تردد هستند به رانندگان توصیه می‌کنیم که تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ را حتما به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به اجرای رزمایش بزرگ قرارگاه ترافیکی اربعین حسینی اشاره و بیان داشت: فردا صبح با حضور همه واحدهای خدماتی، امدادی، نیروهای کمکی، پلیس راه و پلیس ترافیک شهری و آمادگی کامل این دستگاه‌ها رزمایش ترافیکی ویژه اربعین در استان ایلام برگزار خواهد شد که محدوده این رزمایش شهر مهران است.

وی انگیزه انجام این رزمایش را بررسی میدانی اقدامات واحدهای پلیس راهور، راهداری، اورژانس،‌هلال احمر، شهرداری تهران و نیروهای استانی عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا