شورای شهر

جدیدی: بهزیستی در معضل هرندی خود را عقب کشیده/حل بحران هرندی با خلاء قانونی مواجه است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین، عباس جدیدی با بیان اینکه اولین زن کارتن خواب تهران در سال ۸۶ ثبت شده، افزود: اگر در موضوع محله هرندی، پایتخت دچار بحران شده، بی شک حاصل یک دوره زمانی، حداقل ۱۵ ساله است.

وی با اشاره به این که برای حل بحران هرندی باید تمامی دستگاه‌ها روی کالبد منطقه به طور ویژه کار کنند، تصریح کرد: ریشه یابی این که چرا در محله هرندی چنین مشکلی بوجود آمده بسیار حائز اهمیت است و به ما در حل این بحران کمک خواهد کرد.

جدیدی با بیان این که در حل بحران هرندی تعامل بین دستگاه‌های بین بخشی، دولت و شورای شهر کمرنگ است، اظهار کرد: شهرداری تهران در بحران هرندی بیشتر از اختیارات خود وارد عمل شده است و به تعبیری برای حل این معضل تبدیل به یک نهاد اجتماعی شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان این که وزارت رفاه و تعاون و زیر مجموعه آن یعنی سازمان بهزیستی در موضوع هرندی خودشان را عقب کشیده اند، ادامه داد: این عقب نشینی دستگاه ها، محله هرندی را تبدیل به کمپی برای تجمع معتادان کرده است.

وی ادامه داد: در صورتی که این خلاء قانونی رفع شود، ما شاهد تعامل بین شهرداری، وزارت خانه ها و دستگاه های ذیربط در حل بحران هرندی خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: دولت باید لایحه‌ای در خصوص مدیریت شهری با تاکید بر رفع معضلات شهری ارائه دهد و در صورتی که چالش‌های حقوقی و قانونی در آن حل شود، دست شهرداری و مدیریت شهری در حل بحران‌های شهری از جمله منطقه هرندی، باز خواهد شد.

وی در عین حال عنوان کرد که تاکنون مدیریت شهری بیش از حد توان خود در بحران هرندی ورود پیدا کرده و برخی از این اقدامات در دایره وظایف شهرداری نبوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا